אמון מחתמי פלוריסטם: הגיוס יגדל לכ-41 מ' ד'

חתמי הנפקת המדף צפויים לממש את אופציית הגרין שו שניתנה להם ■ המנכ"ל זמי אברמן: "היה לנו מזל גדול שההנפקה נסגרה בשבוע שעבר, לפני השתוללות המהומות במצרים"

■ חתמי הנפקת המדף של פלוריסטם , שנסגרה ביום חמישי בערב, צפויים לממש את אופציית הגרין שו שניתנה להם, ולהגיל את הגיוס לכ-41 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". החתמים בהנפקה היו אופנהיימר (חתם ראשי) ו-‏Needham‏ (חתם משני).

"היה לנו מזל גדול שההנפקה נסגרה בשבוע שעבר, לפני השתוללות המהומות במצרים", אומר מנכ"ל החברה, זמי אברמן. "אם היינו דוחים אותה אפילו ביום אחד, זה לא היה קורה. זה משמיים". פלוריסטם גייסה מן הציבור 35.8 מיליון דולר לפי מחיר של 3.25 מיליון דולר, לעומת מחיר של 4.2 מיליון דולר בו נסחרה החברה בבוקר ההנפקה. כעת היא נסחרת לפי מחיר של 3.15 דולר, נמוך ב-3% ממחיר ההנפקה, ולפי שווי של כ-88.3 מיליון דולר.

ההנפקה כללה גם אופציות אותן ניתן יהיה לממש החל מעוד חצי שנה למשך חמש שנים.

פלוריסטם משתמשת בתאי גזע המופקים מן השיליה כתרופה למחלות שונות. המוצר הראשון שלה נועד לטיפול בטרשת העורקים בגפיים. לאחר עיבוד התאים בשיטה ייחודית שפיתחה החברה, מוזרקים התאים לתוך גוף החולה. שם, כך על פי מחקרי החברה, הם מקבלים איתותים כימיים מהתאים הפגועים ובהתאם לכך מפרישים חומרים שתורמים לריפוי.

ל"גלובס" נודע עוד כי כשליש מן המשקיעים בהנפקה הם משקיעי ריטייל והשני שלישי מוסדיים. אברמן: "היינו יכולים לגייס את כל ההנפקה ממשקיעי ריטייל, במחיר הקרוב ל-4 דולר למניה, או לסגור את כולה עם משקיעים מסודיים בלבד, במחיר של סביב 3 דולר למניה, אך בחרנו את המחיר הנוכחי כדי לקבל תמהיל מאוזן". ככל הנראה, המשקיעים המוסדיים ראו את העליות הקיצוניות במניה לאחרונה - 118.9% מתחילת השנה ועד מועד ההנפקה, ולא רצו להשקיע במחיר כזה לפני שיהיו בטוחים שהוא כאן כדי להישאר.

פלוריסטם פחות מוטרדת היום ממחיר המניה, שכן הכסף מאפשר לה לפעול במשך 3.5 שנים, ולסיים את הניסוי הגדול שלה בטרשת עורקים בגפיים, שאם יצליח, עשוי להיות הניסוי האחרון שלה לפני שיווק.

כמו כן יספיק הסכום לכניסה לניסויים בשני תחומים נוספים - האחד הוא טיפול בכאב נוירופתי, שוק גדול שאין לו יום טיפול מוצלח, וכן תחום נוסף אותו עדיין לא חשפה החברה.

הניסוי הגדול של פלוריסטם יכול במידה רבה את עתידה. עד היום נבחן המוצר שלה רק ב-27 חולים ללא קבוצת ביקורת, והניסוי הנוכחי של המוצר הוא הראשן בו הוא יבחן בקבוצת חולים גדולה ומול קבוצת ביקורת.

זמי אברמן הוסיף כי: "שואלים אותנו אם נשתמש בכסף כדי לרכוש חברות או יכולות נוספות בתחום תאי הגזע. אני מאוד מאמין בסינרגיות, אבל לצערי אין חברות אחרות בסביבה שמתאימות לנו. בתחום תאי הגזע השיטה שלנו ייחודית ולדעתנו בעלת יתרון על השיטות הקיימות שאנחנו מכירים. עם זאת, אנחנו נפגשים עם חברות אחרות ובוחנים שיתופי פעולה כל הזמן".

פלוריסטם הגיעה לנאסד"ק דרך שלד בורסאי וההנפקה הזו, שהביאה אליה גורמים מוסדיים מובילים, היא אירוע המסמל את קבלתה בקרב ציבור המשקיעים כחברה נאסד"קית לכל דבר.