פרטנר לוחצת על כחלון להקצות תדרי דור רביעי

ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר נפגשו יו"ר החברה אילן בן דב והמנכ"ל יעקב גלברד עם שר התקשורת, וביקשו ממנו להזדרז ולהקצות תדרי LTE במהירות האפשרית

חברת פרטנר לוחצת על משרד התקשורת להזדרז בהקצאת תדרים לדור הרביעי בסלולר. ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר נפגשו יו"ר החברה אילן בן-דב והמנכ"ל יעקב גלברד עם שר התקשורת משה כחלון, וביקשו ממנו להזדרז ולהקצות תדרי LTE במהירות האפשרית, על רקע החשיבות הגדולה לתעשייה ועבור המדינה בכלל.

כפי שנחשף ב"גלובס", הקצאת תדרי הדור הרביעי בישראל מתבצעת בימים אלה באמצעות צוות המשותף למשרד התקשורת ולמשרד האוצר, ובמסגרתו נעשית עבודה אינטנסיבית מול צה"ל על מנת שיפנה תדרים במהירות האפשרית לטובת הדור הרביעי. מדובר על תדרים בתחום ה-2.5 ג'יגה הרץ, שצה"ל הסכים עקרונית לפנות בתמורה לפיצוי שיקבל. כרגע הדיונים הם על גובה התשלום ועל מהירות הפינוי.

פרטנר נכנסת למהלך רחב של החלפה ושדרוג הרשת שלה, ובמסגרת זאת היא מקימה רשת דור רביעי, שתהיה מוכנה להפעלה בהתאם לתדרים שיוקצו לה. בן דב וגלברד הסבירו שהטכנולוגיה בשלה, ובמדינות רבות בעולם נפרשות רשתות דור רביעי, ולכן אסור שישראל תפגר בעניין הזה.