נסגר התיק נגד מנכ"ל הבנק למסחר לשעבר

פרקליטות המדינה החליטה לסגור מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד משה ליבוביץ, מי שהיה מנכ"ל הבנק למסחר בתקופה שבה נחשפה מעילת הענק של אתי אלון

פרקליטות המדינה החליטה היום (ב') לסגור, מחוסר ראיות, את תיק החקירה נגד משה ליבוביץ, מי שהיה מנכ"ל הבנק למסחר בתקופה שבה נחשפה מעילת הענק של העובדת אתי אלון, שגנבה מהבנק יותר מ-271 מליון שקל והביאה לקריסתו.

ההודעה על ההחלטה נשלחה היום לבא-כוחו של ליבוביץ, עו"ד אורי קינן, ובמסגרתה כתבה מנהלת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד אביה אלף, לליבוביץ: "הנני להודיעך כי אחר הערכה מחודשת של חומר הראיות בתיק, בין היתר בעקבות טענות שהועלו במהלך השימועים שהתקיימו בפניי, הגעתי למסקנה כי התשתית הראייתית הקיימת אינה מספיקה לצורך העמדתך לדין פלילי".

גם התיק נגד יוסי אנה - מנהל סניף תל-אביב לשעבר של הבנק, שבו עבדה אלון - נסגר מחוסר ראיות.

לפני מספר חודשים החליטה הפרקליטות לסגור גם את תיקי החקירה נגד נגד טובה הילמן, דורון גרופר ונעמי לירן, שכיהנו כדירקטורים בבנק למסחר.

העבירות שבגינן שקלה הפרקליטות להעמיד לדין את ליבוביץ היו עבירות של מנהלים ועובדים בתאגיד.

כזכור, המעילה בבנק למסחר נחשפה בשנת 2002, ובמסגרתה גנבה עובדת הבנק, אתי אלון, מכספי הבנק בהיקפי ענק, דבר שהביאו לקריסתו. בסך-הכול מעלה אלון, ממארס 1997 ועד אפריל 2002, סך של יותר מ-271 מיליון שקל.

במסגרת המעילה פתחה אלון 206 חשבונות פיקטיביים, בהם העמידה הלוואות "גב אל גב", ואת כספי ההלוואה משכה לרשותה. מ-202 חשבונות אחרים בבנק גנבה אלון כספים תוך שבירת פיקדונות הלקוחות ומשיכתם.

בשל מעשיה נגזר על אתי אלון עונש מאסר בפועל של 17 שנה וקנס של 5 מיליון שקל. על שותפה של אלון, אחיה עופר מקסימוב, נגזרו 15 שנות מאסר בפועל.