הצביעות של הליכוד: המתנגדים למס הדלק הצביעו בעדו

מקורבים לשר האוצר שטייניץ: "הנזק שקדימה עושה לממשלה נמוך יותר מזה של חברי הליכוד עצמם"

בכנסת מתחו היום (ג') ביקורת קשה על חברי הכנסת של הליכוד המתקוממים נגד העלאת מסי הדלק בעוד רובם ככולם הצביעו בעדו במסגרת תקציב המדינה. בליכוד הסבירו בתגובה כי כל חברי הסיעה מחויבים לתמוך בהצעת חוק התקציב. אם יביעו התנגדות, הצבעתם הופכת להבעת אי אמון בממשלה. עם זאת, כמה מחברי הליכוד הם חברים בוועדת הכספים שאישרה את העלאת הבלו.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, מסר כי הוא סירב להצביע על העלאת מחיר הדלק בוועדת הכספים. "אם העלאת הדלק הייתה בסמכות ועדת הכלכלה, סביר להניח שהיא לא הייתה עוברת", אמר. גם יו"ר ועדת הכלכלה הקודם, ח"כ אופיר אקוניס, הוא סירב להגיע להצבעה וח"כ מירי רגב הודיעה כי היא לא מוכנה לתמוך בהעלאת המס ולא השתתפה בהצבעה. גם יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, לא הסכים להשתתף בהצבעה בוועדת הכספים.

ח"כ דני דנון, ממובילי המאבק נגד העלאת מחירי הדלק בליכוד, מסר בתגובה כי "כחבר קואליציה, אני ושאר חברי הכנסת מהליכוד מחויבים לגבות את רה"מ בהעברת התקציב הדו-שנתי ובהקניית יציבות לקואליציה. עם זאת, אין זה אומר שנמשיך לשתוק על המדיניות הכלכלית של שר האוצר הפוגעת בכל אזרח ואזרח בישראל".

מנגד, בסביבתו של שר האוצר, אמרו כי "אם חברי הכנסת של הליכוד היו רציניים, הם היו מציעים חלופות להפחתת המסים וכיצד להתמודד עם הבור שייווצר בקופת המדינה אם תבוטל ההעלאה. חבל שבמקום זה עסוקים חברי הכנסת בתחרות קופירייטינג", והוסיפו ש"הנזק שקדימה עושה לממשלה נמוך יותר מזה של חברי הליכוד עצמם".

מקדימה נמסר כי שום ניסיון של נתניהו לזרוק אחריות ולטשטש זאת לא יצלח. "נתניהו הכין באטימותו הרבה את תקציב הגזרות, שטייניץ התגאה בו וכל חברי הליכוד שכעת מבינים שאת הכנסת הבאה יראו בטלוויזיה הצביעו פה אחד בעדו. נתניהו פתח במלחמה נגד מעמד הביניים והשכבות החלשות - מלחמה שבה יובס וייאלץ להתקפל".