שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק ב-0.63% ל-3.688 ש'

הערב יכריזו שר האוצר וראש הממשלה על תוכנית ההקלות והשינויים בתקציב המדינה ■ האירו נקבע בעלייה של 0.7% ל-5.032 שקלים

הדולר והאירו מתחזקים מול השקל במהלך יום המסחר המקומי (ה') במטבעות, כשהסוחרים ממתינים למסיבת העיתונאים עם שר האוצר וראש הממשלה הערב בנוגע לשינויים בתקציב המדינה.

הדולר היציג התחזק ב-0.63% ל-3.688 שקלים והאירו נקבע בעלייה של 0.7% ל-5.032 שקלים. בעולם נסחר הדולר ברמה של 1.36 דולרים לאירו.

בכלל פורקס מציינים כי האירוע המרכזי היום הוא ללא ספק - החלטת הריבית בבריטניה שנותרה ללא שינוי. מי שמצפה לרמזים כלשהם עדיף שימתין לפרוטוקולים של ישיבת הריבית שלפנינו, אשר אמורים להתפרסם לקראת סוף החודש. נתון היצור התעשייתי בבריטניה רשם עלייה של 0.5% בדצמבר, בהתאם לצפי.

בארה"ב ירכזו עניין נתון מספר דורשי עבודה חדשים, תקציב הפדרל ריזרב מאזן הסחר הבינ"ל וסקר סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. בבריטניה מדד המחירים ליצרן ירכז עניין ביום שישי.

ובחזרה לארץ. הלמ"ס דיווחה היום כי בחודש ינואר 2011, הסתכם יבוא הסחורות ב-5.5 מיליארד דולר, יצוא הסחורות ב-4.3 מיליארד דולר והגירעון המסחרי ב-1.2 מיליארד דולר. בחודשים נובמבר 2010-ינואר 2011 עלה יצוא הסחורות (למעט יהלומים), על פי נתוני המגמה ב-16.8% בחישוב שנתי. זאת, לאחר ירידה של 4.3% בחישוב שנתי בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2010. באותה תקופה עלה יבוא הסחורות ב-34.7% בחישוב שנתי (עלייה של 2.5% בממוצע לחודש), בהמשך לעלייה של 24.2% בחישוב שנתי (עלייה של 1.8% בממוצע לחודש) באוגוסט-אוקטובר 2010.

שר האוצר, יובל שטייניץ, השתחרר הבוקר מבית החולים. בינתיים, על רקע גל ההתייקרויות במשק של מוצרי המזון, הדלק והמים ולאור קיתונות הביקורת על החלטות הממשלה, ייתכן שהציבור בישראל מתחיל לצאת מהאדישות ומהמחאות ברשתות החברתיות או בטוקבקים. לראייה, מתארגנת מחאה ציבורית ראשונה נגד הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו.

תחת הסלוגן "ביבי מחלק את ישראל לעשירים ועניים" מוזמנים אזרחי ישראל ביום ראשון הקרוב, 13 בפברואר, בשעה 9:00 בבוקר, להפגין מול משרד ראש הממשלה במחאה על העלאות המחירים והפגיעה ביכולתם להתפרנס בכבוד. בין המארגנים של ההפגנה: התנועה הקיבוצית, תושבי הפריפריה, ארגון הנכים ונהגי המוניות והמשאיות.

הערב, נזכיר, מכנס נתניהו מסיבת עיתונאים בה הוא צפוי להכריז על הקלות מסויימות, כמו הורדת המס על הדלקים וככל הנראה גם שינויים נוספים בתקציב המדינה. ההקלות יגובו בקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה כך שמסגרת התקציב לא צפויה להפרץ.

[לאתר המט"ח]