האח שסטה

האם המצלמה במקלחת בבית "האח הגדול" מוצבת כדי להעניק ריגושים לצוות המשועמם?

נראה שככל שנוקף הזמן, דיירי בית "האח הגדול" מתחרפנים. אתמול היתה זאת פרידה שתחת השפעת השעמום החליטה שזה הזמן לפרגן למחבלים מתאבדים, כי, "מי שמפרגן לאחרים זה יחלחל אליו". המשפט הזה כל כך מופרך, שכנראה גם היא בעצמה לא הבינה מה שהיא אמרה, אולי זה המחיר שמשלמים חובבי פרסום שבוחרים לחיות שלושה חודשים בכלוב.

פליטת הפה של יורם זק, במאי התכנית, ומי שתורם את קולו לדמות "האח הגדול", מוכיחה שגם אלה שעומדים מהצד השני של המצלמות, לוקים בטפשת ווילה כרונית. כמה זמן יכול הבן-אדם לבהות באותה חבורת אנשים? אפילו בספארי, בשלב כלשהו עוברים מכלוב הגורילות לזה של דובי הקוטב. לחבר'ה בחדר הבקרה של קופרמן הפקות, אין הפריווילגיה הזאת - הם תקועים מול כלוב הגורילות בלי אפשרות לעבור הלאה.

לכן, אין זה פלא שלזק השתחררה הלשון בערב שישי, כמה דקות לפני העלייה לאוויר בערוץ 2, במסגרת בדיקת סאונד שגרתית.

במקום להגיד למיקרופון אחת שתיים שלוש, לדקלם את קורות-החיים שלו או לקרוא את רשימת הקרדיטים בסוף התכנית, הוא החליט לפרוק תסכול מובן בהחלט, באופן דוחה במיוחד, "ערב טוב דנה", הוא פנה כביכול למתמודדת דנה רון, "יש לך חצי דקה לפנות אל הצופים בבית ולשכנע אותם למה את זו שרוצה שאני אשחק לה עם הבולבול בן השדיים".

צופי "האח הגדול" מורגלים בדיבורים גסים כאלה. יוסי בובליל סיפר בשידור שהיה מעורב, לכאורה, בצעירותו, בתכנון אונס קבוצתי של בחורה, שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל, מעיין חודידה ניבלה את הפה כמו תגרנית בשוק ועמיר גולדברג, הציע ליגאל לשפוך על האורחת מספרד דלי מים, לחבוט את ראשה בקיר האמבטיה ואחרי שתאבד את ההכרה "לצאת לדרך". וכאילו זה לא הספיק, הוא סיפר על חבר טוב שמחכה תמיד לסוף הלילה, מוצא את הבחורה הכי שיכורה במועדון ועושה את זה.

בכל אחד מהמקרים האלה התלבטה ההפקה מה לעשות באלה שלא נהגו בהתאם. חודידה היתה היחידה שסולקה מהבית. הגברים הסקסיסטים נשארו בפנים, וקשת הגנה על עצמה מבחוץ בכך שאיימה בתביעות על הפרת זכויות יוצרים נגד מי שיעז להעלות את הסרטונים לרשת.

ואז נפל גם "האח הגדול" עצמו ופלט מה שפלט. הפליטה הזאת מעלה הרהורים מבהילים על מה קורה שם מאחורי הקלעים של הווילה. האם המצלמות בשירותים ובמקלחת מוצבות שם רק כדי למנוע אסונות, או אולי כדי להעניק ריגושים לצוות המשועמם?

סביר להניח הפליטה המיותרת של זק היתה במסגרת הצחוקים של החבר'ה. הוא צריך הרי להיות אידיוט גמור כדי להרוג לעצמו את הקריירה המתגמלת. קשת תפקדה היטב. קודם כל היתה התנצלות, אחר כך איום בתביעה על כל העולם אשתו ובתו, כדי שהראייה המפלילה תעלה בלהבות של מדורת השבט, ואחר כך נשלח זק הביתה לחופשה כפויה של כמה ימים.

כנראה שלאבי ניר, מנכ"ל הזכיינית, נפל האסימון והוא הבין שחייבים להציב גבולות לז'אנר, כדי שבעונה החמישית התבטאויות כמו של בובליל, גולדברג, חודדה, וזק, לא יהפכו לשגרה מצולמת.

אז זק יושב בבית, הכט מקשקשת בפנים ועולם כמנהגו נוהג: הרייטינג שוב בשמיים.