הסתיימה ללא תוצאות פגישת רה"מ נתניהו עם עיני וברוש

(עדכון) - השלושה דנו במעון רה"מ בירושלים בנושא גל העלאות המסים וסכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות ■ הערכות: ברוש מנסה "לרדת מהעץ", אולם עיני עשוי להמשיך במאבק

הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. בפגישה השתתפו גם שר האוצר יובל שטייניץ, הממונה על התקציבים אודי ניסן ומנכ"ל האוצר חיים שני; הם דנו הבוקר (ג') בנושא גל ההתייקרויות במשק ובדרכים למניעת השביתה במשק, עקב סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות בשבוע שעבר.

"הצגנו לרה"מ את כל ההשגות שלנו מהודעתו ביום חמישי אבל לא קיבלנו עדיין תשובות", אמר עיני.

בתום הישיבה סוכם כי מחרתיים (ה') תתקיים פגישה נוספת עם שר האוצר יובל שטייניץ. לדברי עיני, "אחרי הפגישה ביום חמישי תתקבל החלטה לגבי המשך הצעדים וסכסוך העבודה".

כזכור, במוצאי שבת, יומיים לאחר שנתניהו הכריז על חבילת הקלות מסים, יצאו עיני, ברוש ושלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, בהודעה משותפת בה כינו את החבילה של נתניהו "מעורפלת ולא ברורה". הם קראו לנתניהו להיכנס עימם למו"מ על מנת להגיע להסכמות בנושא גל עליות המחירים במשק. "המטה יחליט על המשך המאבק בהתאם לתוצאות המו"מ", מסרו השלושה במוצאי שבת.

על פי ההערכות, עיני, ברוש ובוחבוט לא מסתפקים בתוכנית של נתניהו מהסיבות הבאות: הפחתת מחיר המים אינה משמעותית במיוחד עבור התעשייה, אין ביטול במס על הדלק בשנה הבאה, ואין שינוי במחיר הלחם. כמו כן, השלושה מתנגדים לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. בנוסף, לעיני יש הסתייגויות לכך ששכר המינמום במגזר הציבורי יעלה רק למי שלא מקבל תוספת אחרת לשכר.

ואולם, נראה כי תגובתו הזריזה של נתניהו בדמות ההכרזה על הקלות מסים ביום ה' יצרה סדקים בחומת עיני-ברוש-בוחבוט. לפי הערכות, ברוש מחפש דרכים "לרדת מהעץ" להגיע לפשרות, ואולם ההערכות הן שעיני מתכוון להמשיך במאבק - גם ללא תמיכתו של ברוש - במידה ונתניהו לא יציע הצעות "רציניות".