המועצה הישראלית לצרכנות: תמי 4 מציגה מחיר מטעה

קוראת לחברה להשיב לצרכנים שנפגעו את עלות ההתקנה וההובלה בסך מאות שקלים ■ תמי 4: "הדרישה להחזר כספי איננה רלוונטית"

המועצה לצרכנות קוראת לחברת מתקני טיהור המים תמי 4 להשיב כסף לצרכנים, בעקבות פרסום מודעה בעיתונות היומית ובאתר החברה שבה מוצעים מכשירים שונים בהנחה, כשבאותיות הקטנות מצוין כי המחיר לא כולל הובלה והתקנה בעלות של 299 שקל.

מהפרסום עולה כי המחיר המוצג לצרכן אינו כולל את ההובלה וההתקנה אותן הוא נדרש לשלם בנפרד, כשבתעודת האחריות של החברה מצוין כי תמי 4 פוטרת עצמה מאחריות למוצר במידה והצרכן התקין אותו באופן עצמאי ולא באמצעות החברה או מי מטעמה - כך שאין אפשרות מעשית לוותר על תוספת התשלום במסגרת העסקה.

בנוסף, החברה משווקת את מוצריה במכר מרחוק והחוק מחייב להציג את המחיר הכולל, "לרבות דמי ההובלה וכן כל תוספת או הוצאה אחרות שיחולו על הצרכן" .

לאור החשש לפגיעה חמורה בציבור הצרכנים הודיע מנכ"ל המועצה, עו"ד אהוד פלג, כי יפעל להביא להסרת הפרסומות או לתיקונן ולהחזיר לכל הצרכנים שנפגעו את עלות ההתקנה וההובלה המדוברת.

"מנהגם של עסקים להצניע מהצרכן תשלומי חובה הנלווים למחיר המוצר מכתים את חיי המסחר בחוסר הגינות", אומר פלג. "תפארתם של עסקים לא תבוא בדרך שלהטעיית צרכנים".

מחברת תמי 4 נמסר כי "החברה פועלת ופעלה מאז ומעולם על-פי החוק. כיוון שאנו קשובים לפניות מטעם המועצה לצרכנות נשקול להדגיש ביתר שאת את הנושא. עוד יודגש כי כל לקוח אשר שילם 299 שקל בגין השירות קיבל תמורה מלאה לכספו, שליח מטעם החברה הגיע לביתו עם המכשיר והתקין אותו במקום, ועל כן הדרישה להחזר כספי איננה רלוונטית".