תוך 3 חודשים: בנק הדואר ינפיק כרטיסי אשראי

הבנק יציע כרטיסי Pre-Paid חוץ בנקיים שינפיק בעצמו ■ הנפגעת העיקרית מהמהלך היא כאל - שצפויה לאבד רבבות לקוחות

מכה חזקה לכאל: חברת כרטיסי האשראי שבבעלות דיסקונט והבינלאומי, צפויה לאבד עשרות אלפי לקוחות. בנק הדואר, שעובד כיום רק עם כאל, יציע תוך שלושה חודשים ללקוחותיו וללקוחות כל הבנקים כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים שינפיק. הכרטיסים, שיתאימו למשתמשים בארץ ובחו"ל, יהיו כרטיסי pre paid. מנהל בנק הדואר הוא יואל נוה.

בשנה שעברה קיבל בנק הדואר מעמד של חבר בויזה אירופה, ויוכל להנפיק כרטיסי ויזה. למרות זאת, מסיבות טכניות ייתכן כי הכרטיס השקלי יונפק במשותף עם אחת מחברות האשראי בישראל. אם יוחלט כך יערוך הדואר הליך לבחירת החברה בין שלוש חברות כרטיסי האשראי - ישראכרט, כאל או לאומי קארד. גם הסליקה תתבצע על ידי החברה שתיבחר. כיום מנפיק בנק הדואר רק באמצעות כאל כרטיסי pre paid ו-debit עד 1,000 שקל. היקף הכרטיסים המונפקים עמד על 60 אלף ב-2010, והכמות עולה בשיעור דו-ספרתי.

קהל נרחב

קהל היעד של הכרטיסים החדשים שינפיק הדואר יהיו 350 אלף לקוחות בנק הדואר, שמנהלים בו חשבונות עובר ושב. היקף הפיקדונות הוא כמיליארד שקל, ממוצע של 2,900 שקל לחשבון. "עם הכרטיס החדש שננפיק תוך שלושה חודשים נפנה לאנשים שלא יקבלו כרטיס אשראי בבנק, אבל רוצים לצרוך שירותים, ולא רק במזומן", אמר נוה ל"גלובס". בבנק הדואר מעוניינים להנפיק את הכרטיס עוד לפני עונת הנסיעות לחו"ל.

נוה אופטימי בנוגע לפוטנציאל של הכרטיס החדש. "המטרה היא להתרחב ללקוחות קבועים שמקבלים מאיתנו שירות כמו העברות כספים בארץ ובחו"ל, תשלומי חשבונות ורכישת מט"ח, זאת, בלי שיהיה להם חשבון אצלנו".

נוסף על כך צפוי הדואר להנפיק בהמשך כרטיסים מסוג debit. בכרטיסים מסוג זה הכסף שמשלם הלקוח בעבור קנייה או משיכת מזומנים שביצע יורד באופן מיידי מחשבון הבנק שלו.