גבעות משלימה זינוק דו-יומי של 20%; בורגן: "תמונת המצב שם חיובית"

גלובס tv צפו בווידיאו: גבעות הודיעה ביום ה' על קצב הפקה של 1,000 חביות נפט ביום ממקטע 8 לבדו, בעקבות שידור חי מ"מגד 5" על ידי צוות גלובס TV

3 ימים לאחר שהודיעה על קצב הפקה של 1,000 חביות נפט ביום ממקטע 8 לבדו בבאר "מגד 5", בעקבות השידור החי באתר "גלובס", יחידת ההשתתפות של שותפות חיפושי הנפט גבעות משלימה זינוק של 20% בשני ימי המסחר האחרונים, על רקע אופטימיות מצד המשקיעים בעיצומם של מבחני ההפקה הנערכים ב"מגד 5". האנליסט יואב בורגן מעריך הבוקר (א') בשיחה עם "גלובס" כי המבחנים יסתיימו בתוך שבועות ספורים, אולם הוא מגדיר את תמונת המצב כעת "לא שלילית".

"1,000 חביות נפט במקטע זה מצוין; בשורה התחתונה זה חיובי", אומר בורגן. "בסופו של דבר צריך אמהם לדעת מה פה בר קיימא, כלומר לאיזה קצב הפקה יומי אפשר להגיע לאורך זמן וזה מה שמעניין. אבל הדיווח האחרון של גבעות הוא אינדיקציה חיובית, איך שלא הופכים את זה".

כזכור, גבעות דיווחה גם על הפקת 2 מיליון רגל מעוקב של גז נלווה מדי יום (שוב, ממקטע 8 לבדו), ובורגן מגדיר זאת "כמויות קטנות שתומכות שתומכת במה שהם רוצים לעשות - להפיק את הגז ולמכור אותו לחברת החשמל באמצעות הטורבינה שתוקם על ידי חברה בת של ג'נרל אלקטריק".

- ומה לגבי מקטעים 6-7, שם התגלתה בעיה והמניה צללה ב-52% ביום אחד?

"השותף הכללי כבר אמר שבעיית המים היא לא מהותית וזה היה הסיפור הכי גדול כשהמניה נפלה לפני כ-3 שבועות. אגב, בעולם זו בעיה פתירה; פותרים זאת על ידי איטומים ושיטות שונות".

- כמה זמן להערכתך יימשכו מבחני ההפקה עד שנקבל את "השורה התחתונה"?

"זה פרויקט מורכב ויש גם ציוד מיוחד שאמור להגיע בסוף החודש, מה גם שהיו בעיות טכניות בדרך. לדעתי ייקח עוד חודש-חודשיים עד שנקבל את הדיווח הסופי משם".

- ועל מה צריך להסתכל באותו דיווח סופי?

"איזה קצב הפקה הוא בר קיימא בכל 'מגד 5', ולא רק במקטע מסוים. אז כבר נתחיל לחשוב על הבארות הבאים. בסך הכל, תמונת המצב עכשיו בהחלט לא שלילית".