הנזק של זוגלובק מהורדת המוצרים מהמדף: 4 מיליון שקל

זוגלובק הורידה בסוף ינואר את כלל מוצריה הארוזים מהמדף עקב הימצאות מים באריזות ■ מנכ"ל זוגלובק: "הציבור ראה שההתנהגות שלנו אחראית, לא ספרנו את הנזק הישיר שייגרם לנו"

3 שבועות אחרי הורדת מוצרי זוגלובק מהמדפים, ל"גלובס" נודע כי הנזק הכספי לחברה עומד עד כה על 4 מיליון שקל. עוד מתברר כי בזוגלובק עדיין לא הצליחו למלא מחדש את המדפים, וישנם מוצרים שטרם חזרו לייצור.

כזכור, בסוף ינואר החליטה החברה להסיר 4 מוצרי פסטרמה ארוזים מהמדפים, לאחר שנמצא כי יש באריזות מים ומתוך חשש לבטיחות המוצר. 3 ימים לאחר מכן הרחיבה החברה את האיסוף לכלל מוצרי הפסטרמה והנקניק הארוזים שלה, ולמעשה הורידה מהמדף את כל מוצרי זוגלובק הארוזים.

בבדיקת החברה אותרה הבעיה בשלב אריזת המוצרים. מתברר כי אותם מוצרים נארזו במכונה שבה נארזים גם נקניקים מוצפים, קרי נקניקים שעוברים תהליך בישול על-ידי התססה עם חיידקים פרו-ביוטיים. חדירת החיידקים לאריזות הפסטרמה גרמה לעודף המים, להקטנת חיי המדף של הפסטרמה ולחשש לבטיחות המוצרים.

לאחר האירוע הוחלט בחברה להקטין במספר אחוזים את הזרקת המים למוצרים ולחדד את בקרת האיכות.

פרט לאיסוף כולל של המוצרים מהמדף, החברה השמידה את כלל המוצרים הארוזים שהיו במחסניה. שווי המוצרים שהושמד עומד על כ-2.5 מיליון שקל, כאשר 1.8 מיליון שקל מתוכם הם מוצרים שהיו ברשתות השיווק.

לזוגלובק נגרם נזק נוסף כתוצאה מאובדן מכירות בשל היעדרות מהמדף, איסוף המוצרים ועוד, ולפי שעה מוקדם עדיין להעריך את הנזק שנגרם למותג עצמו.

המותג טירת צבי של תנובה הוא הנהנה העיקרי מהיעדרותה של זוגלובק מהמדף. לפי סטורנקסט, בשבועיים הראשונים של פברואר 2011 עלה הנתח הכספי של טירת צבי בקטגוריה מ-34.5% ל-43.2%. במקביל, ירד הנתח הכספי של זוגלובק מ-29.4% ל-16.7%.

יצוין כי איסוף המוצרים בא לאחר שזוגלובק הראתה התחזקות בנתחי השוק שלה לאור המהלכים האסטרטגיים שבהם נקטה, ובעיקרם השקת מוצרים מנתח שלם והשקת סגמנט ה"דק דק דק".

ההשקה נדחתה

בעקבות האירוע גם הוחלט בחברה לדחות השקה של סדרת נקניקיות מרכיבים טבעיים, השקה אסטרטגית לחברה, וזו בוצעה בשקט רק בסוף השבוע האחרון.

מאז איסוף המוצרים ביצעה זוגלובק סקרים בקרב הציבור, במסגרתם היא ביקשה לברר את רמת המודעות לאיסוף המוצרים וכן את הנזק התדמיתי לחברה. סמוך לאיסוף, שליש מהנשאלים היו מודעים לבעיה עם זוגלובק. עם זאת, בחברה אומרים כי האמון בחברה היה ונשאר גבוה.

"היה לנו חשוב לראות איך הצרכן תופס את זוגלובק בעקבות המקרה. מעל 60% השיבו כי דעתם על זוגלובק לא השתנתה. בנוסף, שיעור המשיבים שדעתם השתפרה היה שווה לשיעור המשיבים שדעתם הורעה", אומר דניאל שבתאי, סמנכ"ל השיווק של זוגלובק.

מנכ"ל זוגלובק, פיני קמרי, מעריך כי בתוך שבועיים החברה תמלא את המדפים בכלל המוצרים החסרים.

בהתייחס להשפעת האירוע על המותג, אומר קמרי: "אני חושב שזה יעשה למותג טוב. מה שחשוב הוא איך מתנהגים באירוע. הציבור ראה שההתנהגות שלנו מאוד אחראית, לא ספרנו את הנזק הישיר שעומד להיגרם לנו. לטווח ארוך, צרכנים רוצים לראות שיש אנשים אחראים מאחורי החברה והמותג".