עוד חברת ביומד בדרך לת"א: גלייקומיינדס תגייס 20 מ' ש'

לפי שווי של כ-87 מיליון שקל ■ החברה גייסה עד היום 106 מיליון שקל בין היתר גם מ-BRM, רוברט טאוב וד"ר חן אבן

חברת גלייקומיינדס, מובילה עולמית באבחון על-בסיס גליקן למחלות אוטואימוניות שאבחון גנטי לא מספיק עבורן בשל השפעת גורמים סביבתיים, מתכוונת לגייס מחר (ג') כ-20 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-87 מיליון שקל במסגרת הנפקה ראשונית של מניות במכרז ציבורי. במסגרת ההנפקה יוצעו 85 מניות במחיר של 2.4 שקל למניה - מחיר מינימאלי ליחידה של 204 שקל.

לגלייקומיינדס טכנולוגיה ייחודית, מוגנת בפטנטים רשומים ופורצת דרך לאבחון מוקדם וניהול של מחלת טרשת נפוצה. החברה משנה למעשה את אופן הטיפול בטרשת נפוצה ואת יעילות הטיפול במחלה. בדיקות החברה מאפשרות חיזוי הידרדרות במחלת הטרשת הנפוצה וצבירת נכויות ואלו נבדקו בניסוי מוצלח עם באייר ב-286 חולים לאורך 5 שנות מעקב וכן ניסוי נוסף ב-2010 ב-10 מרכזים וב-76 חולים במובהקות סטטיסטית לבדיקות הדם.

ביצועי הבדיקות של החברה נבחנו במספר ניסויים קליניים ביותר מ-1,300 חולים ביותר מ-20 מרכזים רפואיים בעולם. באחד הפיתוחים של החברה, בדיקת ה- gMS Pro_CDMSלחיזוי התקפים קליניים מתקיים שת"פ עם טבע ושת"פ עם קבוצת מחקר מהמובילות בעולם מברצלונה.

החברה רושמת מכירות בארה"ב ועד כה בוצעו למעלה מ-80 בדיקות דם במעבדה הקלינית של גלייקומיינדס בארה"ב ואף התקבלו בפועל שיפויים ראשונים מחברות בטוח. גלייקומיינדס מצפה להגיע ל-10.8% נתח שוק עד 2013.

לגלייקומיינדס היתר לשיווק הבדיקה בארה"ב, והיא החלה לפני חודשים בודדים במכירות בארה"ב. כבר הוזמנו עד כה יותר מ-80 בדיקות ראשונות במחירים של 1,290 דולר ו-3,920 דולר לבדיקה. החברה מעריכה את פוטנציאל שוק הבדיקות לטרשת נפוצה בכ-1 מיליארד דולר.

הטכנולוגיה של החברה הינה בדיקות דם בלעדיות וראשונות מסוגן בעולם בעלות ערך קליני וכלכלי גבוה לטיפול מותאם אישית בחולי מחלת טרשת נפוצה. החברה פיתחה טכנולוגיה ומוצרים נוספים גם בתחום המחלות האוטואימוניות לרבות ערכות אבחון עבור מחלת הקרוהן. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת זיהוי המחלה, זיהוי שלב המחלה, חיזוי פעילות המחלה, ניבוי התפתחות המחלה, ויכולת התאמה אישית של טיפול לחולה.

עלות התרופות לחולה טרשת נפוצה לשנה נאמדת ב-30 אלף דולר ועלות ישירה ועקיפה ללא התרופות נאמדת בכ-50 אלף דולר. לגלייקומיינדס מרכז למתן שירותי רפואה מותאמת אישית בקליפורניה בו מתבצע האבחון המתקדם של בדיקות הדם הייחודיות. האבחון במרכז מקצר את משך האבחנה במחלה ומנבא את התפתחות המחלה.

החברה גייסה עד היום 106 מיליון שקל בין היתר גם מ-BRM, רוברט טאוב וד"ר חן אבן. שוק התרופות בתחום הטרשת הנפוצה צומח בקצב של 10% בשנה.

גלייקומיינדס מייעדת את תמורת ההנפקה להמשך והאצת השיווק והמכירות בארה"ב, גיוס של אנשי מכירות, סגירת חוזי שיפוי עם חברות ביטוח והשלמת ניסויים קליניים של בדיקות דם נוספות הנמצאות בצנרת.