יו"ר רשות השידור קיים פגישה חשאית עם האוצר

בפגישה דנו גילת והאוצר ברפורמה ברשות ובדרכים למימונה ■ שני הצדדים הכחישו כי זה היה תוכן הפגישה ■ בתוך כך הושלמה החתימה על הסכמי השכר החדשים מול כל המגזרים ברשות

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, קיים השבוע מפגשים עם הנהלת האוצר, בהם דן בנושא קיום רשות השידור עד הרפורמה ואחריה.

ל"גלובס" נודע כי גילת נועד בפגישה, שתוכנה הוכחש על-ידי הצדדים, בנושא מימון הרפורמה על-ידי האוצר והדרכים למימונה עם צאתה לפועל.

באוצר מתנים את קיום הרפורמה בהעלאת האגרה ואישור חוק רשות השידור בכנסת. עם זאת, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, מתנגד להעלאת אגרה לצורך המימון.

גילת מבקש למצוא דרכי בינתיים לקיים את הרשות בהיעדר רפורמה, בהן לקבל אישורים לחתימה על חוזים מיוחדים והתקשרויות.

לפי גורמים באוצר, לא מן הנמנע כי האוצר יתבקש על-ידי הרשות להעביר מקדמה להמשך פעילותה התקין, באם לא יוחלט על יציאה לרפורמה בקרוב.

בתוך כך השלימה רשות השידור את החתימה על הסכמי השכר החדשים מול כל המגזרים ברשות השידור.

במכתב ששלח המנכ"ל, מוטי שקלאר, ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ שאמה-הכהן, הוא כותב כי הרפורמה ברשות לא תוכל לצאת לפועל "ללא קיום התנאי המתלה הקריטי לתקפות ההסכמים הקיבוציים והסכמי הפרישה - חתימת הסכם מימון עם משרד האוצר ואישור תיקוני חקיקה בחוק רשות השידור. למעשה, התנעת הרפורמה כולה תלויה בשני מהלכים אלה".

על-פי מכתבו של שקלאר, "עיכוב בהסדרת הסכם המימון ובקידום תיקוני החקיקה עלול ליצור משבר אמון מצד כל הצדדים המעורבים: עובדי רשות השידור הסכימו לתנאי הסכמי השכר והסכמי הפרישה, לנוכח התחייבות שרי האוצר ומשרד האוצר להבטחת מימון לרפורמה. אי-הוודאות הנוכחית גורמת ל-1,900 עובדי הרשות דאגה באשר להמשך דרכם, וחשוב לציין כי רבים מביניהם ממתינים לפרישה.

"היוצרים, מבית ומחוץ, ממתינים כבר 3 שנים לביצוע החוק בהיקפו המלא ולהבטחת תקציבים משמעותיים להפקות. והציבור הישראלי ממתין בכיליון עיניים, ובעיקר אלה המחפשים אלטרנטיבה לתוכניות הבידור והריאליטי של הערוצים המסחריים".