מקורות תמשיך בפרויקט ההתפלה לפי מחיר של 2.4 שקל לקוב

האוצר נתן אור ירוק להמשך להמשך הקמת מפעל ההתפלה באשדוד לפי מחיר שהוסכם ע"י הצדדים ■ יו"ר מקורות: "מקורות תעשה כל שביכולתה כדי להקים את המתקן בזמן שיא"

ניצחון למקורות במאבק על הקמת מתקן ההתפלה הגדול באשדוד: לאחר שבמשך שנה סרב לקבל את מחירי המים שהציעה מקורות הסכים משרד האוצר היום (ג') להצעתה האחרונה של החברה ואישר לה להמשיך בהקמת הפרויקט לפי מחיר מים של 2.4 שקלים לקוב במונחים ריאליים ובמחירי נובמבר 2010.

עד כה דרשה וועדת המכרזים ממקורות להתחייב למחיר של 2.36 שקלים לקוב ובאוצר אמרו כי הפער בין ההצעות עשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים על פני 25 שנות הפעלת המתקן.

הודעת האוצר באה יומיים לאחר שבית המשפט החליט לדחות את העתירה שהוגשה נגד זכייתה של קבוצת IVM של מנרב הנדסה ו-ולורציה הספרדית במכרז להקמת המתקן. לפני שבועיים דחתה הממשלה את ההוצעה להוציא את ביצוע הפרויקט מידי מקורות והורתה לאוצר למצוא פיתרון למחלוקת בין הצדיים.

יו"ר מקורות אלכס ויז'ניצר הודיע בתגובה כי "מקורות מברכת על החלטת האוצר ותעשה כל שביכולתה להקים את המתקן בזמן שיא למרות הקשיים ולספק למשק המים 100 מיליון קוב בשנה החל מ-2013".

מוועדת המכרזים נמסר כי: "המחיר המעודכן שנקבע לאחר שמיעת עמדת החברה, הינו מחיר ראוי וסביר ביחס למחיר השוק, בשים לב למצבו הקשה של משק המים. אנו מקווים כי חברת מקורות תעמוד בהתחייבויותיה ותקים את מתקן ההתפלה בלוחות הזמנים ובתנאים שנקבעו וללא כל עיכובים נוספים".

מהאוצר נמסר כי על החברה להגיש בתוך 21 ימים את הצעתה, כאשר בתוך 6 חודשים ממועד ההגשה נדרשת החברה להגיע לסגירה פיננסית.

בדצמבר 2009, קבעה ועדת המכרזים כי מחיר המים במתקן ההתפלה יעמוד על 2.36 שקלים למ"ק. זאת, בהסתמך על המחיר שנקבע במכרז לפרויקט ההתפלה בשורק (2.01 שקלים) תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות. החברה מצידה דרשה כי מחיר המים שישולם לה לא יפחת מ- 2.86 שקלים. באוצר טוענים כי ההבדל הכספי בין מחירים אלה עמד על כ-800 מיליון שקלים.

בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, המתקן באשדוד יתחיל לספק מים בספטמבר 2013. כיום פועלים בישראל שלושה מתקני התפלה, באשקלון, חדרה ופלמחים, שתפוקתם הכוללת עומדת על כ- 300 מלמ"ק בשנה. מתקן ההתפלה בשורק צפוי להתחיל בהספקת מים בשנת 2013 בהיקף של 150 מלמ"ק בשנה. במקביל, מקדמת ועדת המכרזים תוכנית להרחבת מתקני ההתפלה הקיימים, בהתאם להחלטת הממשלה.