סוריה מצטרפת למרוץ חיפושי הנפט והגז בים התיכון

סוריה תפרסם במהלך החודש מכרזים ל-4 רישיונות ימיים לחיפושי נפט וגז טבעי ■ במהלך השנה יימסרו גם 8 רישיונות חיפוש יבשתיים לחיפוש, פיתוח והפקת נפט וגז במזרח סוריה ובצפונה

אחרי לבנון וקפריסין: סוריה מצטרפת למרוץ חיפושי הנפט והגז בים התיכון. סוריה תפרסם במהלך החודש מכרזים לארבעה רישיונות ימיים לחיפושי נפט וגז טבעי, כך מדווחת היום סוכנות הידיעות של דאו ג'ונס. הדיווח מבוסס על דברי שר הנפט של סוריה לפיהם יצטרפו 4 הרישיונות הימיים ל-8 רישיונות חיפושים יבשתיים שאמורים להימסר במהלך השנה.

המכרזים לבחירת בעלי הרישיונות אמורים להיסגר עוד החודש, לאחר שהדד-ליין המקורי שעמד על ה-15 לספטמבר 2010 נדחה ל-8 בפברואר השנה. הרישיונות היבשתיים הם לחיפוש, פיתוח והפקת נפט וגז באזורים נרחבים במזרח המדינה ובצפונה בשטח כולל של 74 אלף קמ"ר (בערך פי שלושה משטחה של מדינת ישראל - ע.ב.).

בדומה לקפריסין מתנהלים חיפושי הנפט בסוריה על-פי משטר של הסכמי חלוקת תפוקה Production sharing contract או PSC) בין היזם למדינה, ולא על-פי שיטת התמלוגים.

סוריה מפיקה כיום 380 אלף חביות נפט ביממה ובכוונתה להגדיל את התפוקה ל-590 אלף חביות. בנוסף מפיקה סוריה גז טבעי בכמויות קטנות יחסית. בסוריה פועלות רבות מחברות הנפט הגדולות בעולם, המדירות את רגליהן מהשוק הישראלי. בין היתר מדובר בחברות טוטאל הצרפתית, רויאל דאץ' של הבריטית וחברת הנפט הלאומית של סין.