יום הדין קרב? מאות תומכים בפייסבוק: "יום זעם" בסעודיה

הקמפיין הנוכחי בפייסבוק דורש ש"השליטה וחברי השורה ייבחרו על-ידי העם", וכן הקמת רשות שופטת עצמאית, שחרור אסירים פוליטיים וחופש ביטוי והתכנסות

מאות בני אדם תמכו בקמפיין פייסבוק שקורא ל"יום זעם" ברחבי סעודיה בחודש הבא בתביעה לשליט נבחר, חופש גדול יותר לנשים ושחרור אסירים פוליטיים. העמוד בפייסבוק קורא לקיים ב-11 במארס "מהפכה של השתוקקות" ב-11 במארס בממלכה, שהיא היצואנית הגדולה ביותר של נפט, ונשלטת על ידי מלוכה אבסולוטית. יותר מ-460 איש תמכו בעמוד הבוקר (ד'), אך לא היה אפשרי לקבוע כמה מהם מתגוררים בסעודיה ואם ההפגנות יתממשו.

ההתקוממויות שהדיחו את נשיאי מצרים ותוניסיה אורגנו על-ידי צעירים בעזרת מדיה חברתית, אך פעילים בסעודיה מסרו שקריאה באינטרנט להפגנה בריאד בזמן האחרון לא הוציאה איש לרחובות. מחאה שפרצה בחודש שעבר בג'דה, העיר השנייה בגודלה בממלכה, בעקבות שיטפונות שפקדו אותה, דוכאה במהירות.

הקמפיין הנוכחי בפייסבוק דורש ש"השליטה וחברי השורה (המועצה המייעצת לשלטון) ייבחרו על ידי העם", וכן הקמת רשות שופטת עצמאית, שחרור אסירים פוליטיים וחופש ביטוי והתכנסות.

התביעות כוללות גם שכר מינימום של 10,000 ריאל (2,700 דולר), יותר הזדמנויות תעסוקה, הקמת סוכנות למאבק בשחיתות וביטול של "מסים והיטלים לא מוצדקים".

תביעות נוספות הן לבנייה מחדש של הכוחות המזוינים, רפורמה במוסדות הדת הסונית רבי העוצמה והשמרנים וביטול "כל ההגבלות הלא חוקיות על נשים" בממלכה.

הטלוויזיה הממלכתית הסעודית דיווחה שהמלך עבדאללה, שחזר היום לסעודיה אחרי חודשים של היעדרות לטיפול רפואי, יעניק לתושבים הטבות בהיקף מיליארדי ריאל.