ממחרתיים יכאב יותר בכיס: הבנזין מזנק ל-7.3 שקלים לליטר

מדובר בעלייה של 3.99% לעומת חודש קודם ועלייה של 28 אגורות לליטר ■ מחיר הבנזין הבינלאומי, המהווה 36% מהמחיר, זינק בכ-10.9%

כצפוי, בחצות שבין יום שני ליום שלישי יעודכנו מחירי מוצרי הדלקהנמצאים בפיקוח, בשיעור חד למעלה בעקבות הזינוק במחירי הנפט בעולם על רקע המהומות הנמשכות בלוב.

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.30 שקל לליטר. זוהי עלייה של 3.99% לעומת חודש קודם ועלייה של 28 אגורות לליטר. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על-ידי עובד תחנת התדלוק (כולל מע"מ): 13 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) יעמוד על 6.31 שקל לליטר, עלייה של 3.95% לעומת החודש הקודם ועלייה של 24 אגורות לליטר. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על-ידי עובד תחנת התדלוק (לא כולל מע"מ): 12 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

ממשרד התשתיות נמסר כי מחיר הבנזין הבינלאומי (CIF LAVERA), המהווה 36% מהמחיר, עלה בכ-9 סנט לליטר (10.86%). מנגד, שער החליפין של הדולר ירד ב-0.95%, כך שמחיר הבנזין הבינלאומי בתוספת מע"מ ועיגולים בשקל עלה בכ-28 אגורות לליטר. מרווח השיווק, המהווה 10% מהמחיר, נותר ללא שינוי. שער הבלו, המהווה 40% מהמחיר נותר ללא שינוי. לפיכך השינוי במחיר המרבי לצרכן בתחנה הינו בשיעור של 3.99% לעומת המחיר הקודם.

בימים אלה מסיים משרד התשתיות הלאומיות את העבודה לבחינת מרווח השיווק, איסוף המידע מהחברות, גיבושו וכתיבת הדוח הסופי בנושא, על כן שוקל המשרד להקפיא את העדכון הקרוב של מרכיב "מרווח השיווק" במחיר הדלק, עדכון שאמור להתבצע בתחילת חודש אפריל. הנושא יובא לאישור ועדת המחירים במהלך חודש מרץ. מרווח השיווק הוא אחד ממרכיבי מחיר הדלק והוא ההפרש בין מחיר הדלק לצרכן בתחנת הדלק, ובין מחיר הקנייה שלו מבית הזיקוק, בתוספת מס.