הונאה באפל: מנהל לשעבר קיבל שוחד מספקים באסיה

פול דאווין קיבל שוחד מספקים באסיה וסיפק להם בתמורה מידע פנימי שסייע להם להשיג הסכמים טובים יותר עם אפל ■ הודה במסגרת הסדר טיעון וישלם קנס של 2.25 מיליון דולר

מנהל בכיר לשעבר באפל , פול דאווין, שהואשם בלקיחת שוחד מספקים של החברה באסיה, הודה באישומים המיוחסים לו בבית המשפט הפדרלי בסן-חוסה. העובד לשעבר, שהועסק בחברה משנת 2005 עד שנת 2010, הודה באישומים ובהם הונאה והלבנת הון, וישלם קנס בהיקף של 2.25 מיליון דולר.

דאווין קיבל שוחד מספקים באסיה וסיפק להם בתמורה מידע פנימי שנועד לסייע להם להשיג הסכמים נוחים יותר עם חברת אפל. מידע פנימי זה כולל מסמכים חסויים כמו תחזיות לגבי המוצרים, מפות דרכים, מחירי יעד, מפרטי מוצר ועוד מידעים סודיים אחרים. ספקים אלה תגמלו את אותו עובד ששיתף איתם פעולה והפרישו לו אחוז רווח מסוים מכל עסקה שסגרו מול אפל.

החקירה נגד דאווין החלה באפריל בשנה שעברה, כאשר אפל גילתה ממצאים של קבלת שוחד במחשב הנייד הפרטי שלו.

בשנה שעברה אפל הגישה תביעה אזרחית נגד העובד. דאווין שוחרר על-תנאי והיה צפוי לעמוד לדין ב-6 ביוני. העונש שצפוי היה לקבל היה מאסר של עשרות שנים ובנוסף תשלום קנס של מאות אלפי דולרים או מליוני דולרים.

העובד הודה באישומים במסגרת הסדר טיעון מול משרד המשפטים האמריקני, פרטי עסקת הטיעון לא נחשפו, ולכן לא ניתן לצפות כעת את העונש האמיתי שיוטל על העובד שסרח.