התקבלה תביעת צ'רנוי בסך 250 מיליון דולר נגד אלכסנדר גליקלד

בתביעה טען צ'רנוי כי גליקלד מסרב להחזיר לו מיליוני דולרים שהוא חייב לו, ובמקביל מנסה להוציא ממנו - על יסוד שטר חוב מזויף עליו החתים אותו - כספים שאינם מגיעים לו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל היום (ד') את התביעה בסך 250 מיליון דולר שהגיש מיכאל צ'רנוי נגד אלכסנדר גליקלד, איש עסקים ישראלי השוהה בקנדה, בטענה כי החתים אותו במירמה על שטר חוב.

"משנחה דעתי כי גליקלד קיבל את כתב התביעה, ומשלא הגיש כתב הגנה למרות שעבר המועד שנקבע לכך, הריני נותנת פסק דין על יסוד כתב התביעה", קבעה השופטת אסתר נחליאלי-חיאט.

בכתב התביעה, אותו אימצה השופטת, טען צ'רנוי כי גליקלד ביצע כלפיו מעשים חמורים של מירמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף. לדבריו, בשנים 1998-1996 הוא הלווה לגליקלד 250 מיליון דולר, לשם קידום מיזם עסקי עתיר ממדים שיזם גליקלד ואמור היה להיבנות ברוסיה.

לאחר שחלף הזמן וגליקלד לא פרע את ההלוואה שנתן לו, ביקש ממנו צ'רנוי לחתום על שטר חוב לטובתו, ובאוקטובר 2003 חתמו השניים בוינה על שטר חוב, בו הושארו מקומות ריקים לצד "המלווה" ו"הלווה", שאותם התכוונו למלא מאוחר יותר עם הפרטים המדויקים - אדם או תאגיד.

לפי כתב התביעה, באוגוסט 2004 נדהם צ'רנוי לגלות כי גליקלד רימה אותו, כשגרם לו לחתום על שטר החוב במקום המיועד לחתימת הלווה, וכי לאחר החתימה על השטר גליקלד זייף את השטר, כשכתב את שמו של צ'רנוי בגוף השטר כ"לווה", ואת שמו שלו כ"מלווה" של 270 מיליון דולר.

משגילה צ'רנוי את הדבר, הוא דרש מגליקלד להשיב לו את שטר החוב ולא לעשות בו שימוש. חרף זאת, עשה גליקלד שימוש שלא כדין בשטר המזויף בישראל, בהגישו ב-2005 תביעה נגד צ'רנוי למימוש השטר.

בהמשך הגיש גליקלד תביעה נוספת נגד צ'רנוי במטרה לממש את השטר המזויף, הפעם במדינת ניו-יורק, כל זאת בכוונה לקבל שלא כדין ובמירמה מצ'רנוי 270 מיליון דולר.

צ'רנוי יוצג בידי עורכי הדין ירון קוסטליץ, יואב סגל ויבגני טרספוב ממשרד ד"ר י' וינרוט ושות'.