שוק בהמתנה: הנפקות יידחו לאחר פירסום דוחות כספיים

הרשות הודיעה לחברות כי לא יוכלו לבצע הנפקות עד שיפרסמו את הדוחות הכספיים השנתיים שלהן, מדובר בריענון לתקנות פרטי תשקיף על פי חוק ני"ע

בעיצומו של גל ההנפקות השוטף את המשק הודיעה רשות ני"ע לחברות כי לא ניתן יהיה לבצע הנפקות עד אשר החברות יפרסמו את הדוחות הכספיים השנתיים שלהן לשנת 2010. כיוון שעונת הדוחות בעיצומה ורוב החברות יפרסמו את הדוחות לקראת סוף החודש, הרי שלמעשה החלטת הרשות מעכבת הנפקות רבות מקסימום עד סוף החודש.

נציין כי הרשות מרעננת בכך את הכרות החברות עם תקנות פרטי תשקיף על פי חוק ני"ע ובפועל מדי שנה בתקופה זו לא מקיימות החברות הנפקות (במיוחד נכון הדבר ביחס להנפקות של מניות).

"זו הפעם הראשונה שרשות ני"ע נוקטת בצעד שכזה", אמר ל"גלובס" בכיר בשוק ההנפקות. "החברות ידעו על הצעד שמהווה הקשחת הפיקוח של הרשות ולכן חלקן הקדימו את הנפקותיהן לחודש פברואר".

לדבריו, "אין ספק שבחודש מארס חברות לא יכולות להנפיק אקוויטי, מאחר והן כבר יודעות באותו השלב את התוצאות הכספיות שלהן ולכן תקופה זו מוגדרת כ'Quiet Period'. זאת, על מנת שלא יהיה מידע א-סימטרי בין החברה לבין המשקיעים. נציין כי בתקופה זו, כבכל סוף רבעון, מנועים גם בעלי עניין בחברות מלסחור בני"ע של החברה המוחזקים בידיהם.

"עם זאת ביחס לאג"ח המצב הוא שונה, אך סביר להניח שהחברות ימנעו מלהנפיק אג"ח על מנת שלא להסתבך עם הרשות. הפסקת ההנפקות תחול על הנפקות לפי תשקיפי מדף, אך הקצאות פרטיות או גיוסים שלא באמצעות תשקיף - יכולים להתקיים"

נציין כי בין מי שהקדימו את ההנפקות לחודש פברואר היו בנק מזרחי ובנק הפועלים וכן חברות רבות, כאשר ב-28 בפברואר השלימו הנפקות החברות פטרוכימים, חג'ג' נדל"ן, הכשרה ביטוח, בראק NV, חלל תקשורת, ליברטי ועוד.