"מעריב": אין לנו יכולת להחזיר מיד את ההלוואה לבנק הפועלים

הפועלים הציב אתמול אולטימטום ל"מעריב": החזירו הלוואה בסך 106.4 מיליון שקל תוך שבוע

לעיתון "מעריב" אין מקורות מיידיים להחזיר את ההלוואה בסך 106.4 מיליון שקל לבנק הפועלים תוך שבוע, כפי שדרש אתמול (ד') הבנק - כך דיווחה מעריב לבורסה.

"החברה פועלת במספר מישורים, לרבות ניהול מגעים עם בנק הפועלים בנושא ההפרות הנטענות על-ידו במכתבו", נכתב בדיווח של "מעריב". "לחברה יש טענות כלפי בנק הפועלים". ל"מעריב", כידוע, ישנם נכסים המשועבדים לבנק הפועלים.

איש העסקים זקי רכיב החליט באחרונה להשקיע 15 מיליון דולר ב"מעריב", ותמורת ההשקעה קיבל לידיו 30% ממניותיה ואת השליטה בפועל מהכשרת היישוב של עופר נמרודי, המחזיקה כ-43% ממניות העיתון.

רכיב גם קיבל אופציה לרכוש את חובות העיתון לבנק הפועלים. כבר בתחילת תהליך כניסתו לעיתון, קידם רכיב משא-ומתן מול בנק הפועלים להסדרת החוב, ואף הובהר לכאורה כי הצדדים הגיע להסדר פשרה. על-פי ההערכה, הסכם זה התבסס על ויתור מתמשך של בנק הפועלים על החוב, עד אשר יסדיר רכיב את כניסתו ל"מעריב".

למרות ההערכות, כפי שפורסם ב"גלובס" לפני שבוע וחצי, התקשו רכיב והפועלים להגיע להבנות, וכיסוי החוב התעכב.

אתמול נראה היה כי פקעה סבלנותו של בנק הפועלים, ובתגובה להודעת "מעריב" לפיה רכיב לא רכש את חובות העיתון לפועלים, הודיע הבנק כי העיתון לא עומד בהתחייבויותיו וכי עליו להסדירן תוך שבוע. כמו כן ציין כי "מעריב" הפר חלק מההתניות הפיננסיות שהתחייב להן.

ל"גלובס" נודע כי בשבוע הקרוב תחל הנהלת "מעריב" בסדרה של פגישות עם הבנק כדי לבקש ממנו המשך דחייה של החוב, ובעיתון מאמינים כי יהיה ניתן להגיע להסדר מול הבנק וכי גם בבנק מוכנים להידברות.

בתקופה האחרונה החלו ב"מעריב" שורה של צעדים ארגוניים לשם התייעלות. בין היתר צפוי העיתון לבצע שוב קיצוצים, שיסתכמו לכל הפחות בפיטורי עשרות עובדים. גורמים בעיתון אישרו היום (ה') כי נבחנות כמה אלטרנטיבות לקיצוצים.

כפי שפורסם ב"גלובס", העיתון מתכוון בין היתר לאחד את עמודי החדשות, העסקים והמגזין ולהוציא בסופי שבוע מהדורות כרומו מצומצמות של המגזינים "את" ו"רייטינג". כמו כן, העיתון מעמיד למכירה מנכסיו ובהם בית הדפוס. על-פי גורמים בשוק, גם חברת ההפצה עומדת למכירה.

על-פי הערכות, המטרה הסופית היא לעבור לתפוצה חינמית של העיתון היומי, פרט לסופי שבוע. זאת על רקע הירידה בתקופה האחרונה במספר העותקים שמדפיס העיתון ובמספר העותקים המשווקים.