חלוץ וליפקין-שחק לרה"מ: אל תפגע בפנסיית גימלאי צה"ל

42 קצינים בכירים שלחו מכתב לרה"מ בו הם מפצירים בו "לא להשאירם נתונים לחסדי משרד האוצר. יישום המדיניות יפגע בביטחונם הכלכלי של גימלאי צה"ל"

מכתב רשמי נשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לפגיעה בתנאי הגימלאות מצה"ל. על המכתב חתומים הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל' דן חלוץ, רא"ל במיל' אמנון ליפקין-שחק ועוד 40 קצינים בכירים במיל'. גם ביום שישי האחרון, נזכיר, נשלח לראש הממשלה מכתב דומה של ראש השב"כ והמוסד.

"מזה כ-3 שנים מקדם משרד האוצר מדיניות חדשה לגבי גמלת הפורשים לגמלאות מצה"ל אשר יישומה יפגע באופן קשה בערכי שירות הקבע בצה"ל ובביטחונם הכלכלי של גימלאי צה"ל", נכתב.

לטענתם, מדיניות משרד האוצר תביא לשחיקת 20%-60% מגמלתם של גימלאי צה"ל. "יישום מדיניות משרד האוצר יבטל הלכה למעשה את ההכרה בייחודיות של פורשי צה"ל ויהפוך אותם לעוד גוף גימלאים. במקום שיקבלו הגנתם ממשרד הביטחון כפי שהיה מקום המדינה, יישארו גמלאי צה"ל נתונים לחסדי משרד האוצר", נכתב במכתב.

עוד מצויין במכתב כי הגמלה נשחקה באופן יזום בעשורים האחרונים על ידי משרד האוצר והביטחון בשיעור של 25%-45%. זאת על ידי מתן תוספות שכר לא פנסיוניות למשרתים תוך ניצול הצורך ורצון צה"ל לטפח את אוכלוסיית הקבע. "באם תיושם מדיניות האוצר, עלולה הגמלה להישחק עוד יותר באופן שלא יאפשר עוד קיום בכבוד לרוב המכריע של גמלאי צה"ל".

לפי המכתב, 70% מגימלאי צה"ל, המהווים כ-25 אלף בתים, מצויים כבר היום ברמת פנסיה הנמוכה משכר המינימום. זאת, כשברקע גיל הפרישה מצה"ל עולה ומקשה על הגימלאים המבוגרים יחסית להשתלב בשוק העבודה.

נזכיר, כי כל ראשי המוסד והשב"כ התגייסו וחתמו על מכתב שנשלח לרה"מ בו הם דורשים כי לא ייגעו להם בפנסיה. "אתה מפקדנו ונציגנו", כתבו הבכירים. "אם מילתו של רה"מ כלפי המשרתים אותו בטלה, אנו נותרים נטולי כל הגנה וזכויות. ברגע שנפרם הקשר המיוחד בין רה"מ לקציני המודיעין בטל קוד התנהגות יוצא דופן. אם תתן ידך לשינוי מעמד העובדים והגימלאים, תפרם באחת מערכת המשמעת, זה הרס מערכת שנבנתה בדם ובדמעות. שים קץ למערכה שפתחו נציגי המדינה נגדנו", לשון המכתב.