מצא: בכתב האישום המתוקן נכללים דברים שלא ידעתי מידיעה אישית

מנהל רשות המסים לשעבר, שהורשע בהסדר טיעון במירמה והפרת אמונים ובסיוע לשוחד: "במהלך המגעים להסדר הטיעון הערתי הערות שונות, אך הפרקליטות לא קיבלה את הערותיי"

בבית המשפט המחוזי במחוז מרכז נמשכה היום (א') עדותו של מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, נגד יתר הנאשמים בפרשת המינויים ברשות המסים.

מצא - שבינואר השנה הורשע על-פי הודאתו בהסדר טיעון בביצוע 5 עבירות של מירמה והפרת אמונים ובעבירה של סיוע לשוחד, ונגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל - נחקר היום בחקירה נגדית על-ידי עורכי הדין משה ישראל ואייל בסרגליק, באי-כוחו של הנאשם קובי בן-גור, ועל-ידי עו"ד איתן מעוז, סנגורו של הנאשם יורם קארשי.

בין היתר העיד מצא היום כי כאשר חתם על הסדר הטיעון עם הפרקליטות הוא עשה זאת בצורה גורפת, ובמסגרתו הופיעו דברים שהוא לא ידע מידיעתו האישית, או שכלל לא היו קשורים אליו אלא לנאשמים אחרים בלבד.

מצא סיפר כי במהלך המגעים על הנוסח של כתב האישום המתוקן, שהגישה לבסוף הפרקליטות במסגרת הסדר הטיעון עמו, הוא העיר הערות שונות ורשם אותן על טיוטת המסמך, אך הפרקליטות לא קיבלה את הערותיו.

בתגובה לשאלת השופט זכריה כספי את מצא מדוע הוא הסכים לחתום על ההסדר שהתעלם מהערותיו, השיב מצא כי מבחינתו מדובר היה "במוזיקה ולא בעובדות".

בשבוע שעבר נחתם הסדר טיעון שני בפרשה, לאחר שהפרקליטות הודיעה לשופט כי הגיעה להסדר עם שמואל בוברוב, מי שהיה סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש ברשות.

לפי ההסדר שגובש ואומץ על-ידי בית המשפט, בוברוב - שבכתב האישום המקורי בפרשה הואשם בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים - הודה והורשע בביצוע 4 עבירות של הפרת אמונים. בדומה להסדר עם מצא - גם כאן נסוגה הפרקליטות מהעבירה העיקרית של לקיחת שוחד.

בנוסף על מצא ובוברוב, עומדים לדין בפרשה אנשי העסקים בן-גור וקארשי; ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן; ובכירי רשות המסים - גידי בר-זכאי, לשעבר סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות; יגאל סער, לשעבר נציג רשות המסים בארה"ב; ויוסי שטיינמץ, לשעבר מנהל תחום ייבוא אישי ורכב במכס.

בכירי הרשות הואשמו במתן שוחד ובמירמה והפרת אמונים, על כך שנכנעו לתכתיביהם של בן-גור וקארשי בנוגע למינויים ברשות.