ייצוגית נגד הפניקס ב-31 מיליון שקל: "הפרה את חובתה כגוף מוסדי"

לטענת התובעים, החברה לא פעלה להסדרת הפקדת כספי הפנסיה של מבוטחיה ע"י מעסיקיהם

בקשה לתביעה ייצוגית נגד הפניקס : היום (ב') הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בקשה לייצוגית נגד חברת ביטוח הפניקס על סך של כ-31 מיליון שקל.

באמצעות עורכי הדין גל גורודיסקי ורם גורודיסקי, התובעים, עמיתה בקרן פנסיה ומבוטח בביטוח חיים, טוענים כי הפניקס הפרה את חובתה כגוף מוסדי לפעול להסדרת הפקדת כספי הפנסיה של העובד על-ידי מעסיקו במועדים הקבועים בחוק. בנוסף, נטען כי הפניקס לא שיקפה לטובת העובד את הכספים המגיעים לו על-פי דין.

לדברי התובעים, חובתו של הגוף המוסדי לדאוג לכך שהמעסיק יפקיד את כספי ההסדר הפנסיוני של העובד עד 7 ימים לאחר תשלום המשכורת, ולכל המאוחר עד 15 ימים מתום החודש שבעדו שולמה המשכורת.

לדברי עו"ד גורודיסקי, אם המעסיק לא הפקיד את כספי הפנסיה, אז חובתו של הגוף המוסדי לזקוף כספים אלה, בתוספת ריבית הפיגורים, לזכות העובד וכן לזכותו בתשואה על סכומים אלה.

הפניקס, כך נטען בבקשה, לא פעלה לגבות מהמעסיק את ההפקדות במועדן, לא פעלה לגבות את ריבית הפיגורים בגין האיחור בהפקדה ולא זיכתה את התובעים בתשואה המגיעה להם.

הקבוצה אותה מבקשים התובעים לייצג מוגדרת כקבוצת עמיתי קרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל המנוהלות על-ידי הפניקס או על-ידי מי מטעמה, שמעסיקיהם איחרו בביצוע ההפקדות מעל ל-15 יום מתום החודש בגינו זכאי העובד למשכורת.