מדוע פרטנר מתקשה לספק מהירויות גלישה גבוהות?

פרטנר טוענת כי בזק מסרבת להפחית את מחירי השימוש בתשתיותיה בכל הקשור לחיבור אתרי הסלולר שלה ■ "המחירים שבזק דורשת לא מאפשרים לספק מהירויות גלישה גבוהות"

על רקע המלצות הביניים של ועדת חייק, שעשויות להקל עם בזק בכל הקשור לביטול ההפרדה המבנית בתמורה להורדת מחירי השימוש בתשתיות שלה, מתעצמת המחלוקת בין פרטנר ובזק ומגיעה לשיאים חדשים.

פרטנר טוענת כי בזק מסרבת להפחית את מחירי השימוש בתשתיותיה בכל הקשור לחיבור אתרי הסלולר שלה, ודורשת מחירים מופרזים עבור הגדלת החיבורים לאתרים.

פרטנר השלימה לאחרונה שדרוג של מאות אתרים ברחבי הארץ למהירויות של 21 מגה ביט בשנייה, ובשפה מקצועית רכשה רישיונות מאריקסון לשדרוג מהירויות הגלישה ברשת שלה. אלא שללא הרחבת התמסורות לאתרים, אין שום משמעות לשדרוג המהירויות, כלומר כל אתר סלולרי נדרש לתוספת של עשרות מגה נוספים על מנת שכל לקוח יוכל לקבל מהירויות באיכות גבוהה. החיבור לאתרים נעשה באמצעות בזק, במסגרת הסכמים ארוכי-טווח שיש בין החברות.

לאחרונה, במסגרת ההסכם של פרטנר עם אריקסון למעבר לדור רביעי בסלולר, היא נכנסה למהלך של שדרוג ביניים למהירויות גבוהות יותר, בטרם תיכנס לדור הרביעי, ולכן החברה נדרשת במקביל לתגובה מהירה בנושא התשתיות, שכן נושא המהירויות והעומסים על הרשת נהפכים להיות סוגיה מאד רצינית, עבורה ובכלל עבור כל המפעילים בעולם.

בזק מוכנה, כמובן, לבצע את העבודה, אולם היא טוענת כי פרטנר רוצה להכפיל ולשלש את התמסורות לאתרים, אבל לא מוכנה לשלם על זה בהתאם.

נודע כי פרטנר החליטה לשכור את שירותיו של עו"ד דודי תדמור כדי שייצג אותה במשא-ומתן מול בזק, ואולם נראה כי אם פרטנר תחליט להחריף את הטון המשפטי מול בזק - הסיכוי שהחברה תמצא מזור לטענותיה בזמן הקצר לא יתממשו בשל החשש הארוך לטיפול בבית משפט. לא מן הנמנע כי פרטנר תבקש את התערבותו של משרד התקשורת כדי ללחוץ על בזק.

בפרטנר אף רומזים כי בזק מוכרת את שירותי התמסורת שלה לפלאפון במחירים נמוכים מאלה שהיא מציעה לפרטנר, אך אין בידיה שום הוכחה לכך.