הסתה ברשות הפלסטינית: "היהודים הם אויבינו; חיות פרא"

משרד ראש הממשלה פרסם הבוקר שורה של הסתות ברשות הפלסטינית, אשר הכשירו את הקרקע לטבח המחריד באיתמר בליל שבת

בזמן שבישראל מנסים לעכל את הטבח המחריד בבני משפחת פוגל באיתמר בליל שבת, במשרד ראש הממשלה נערכים למסע הסברה שמטרתו להבהיר כי ההסתה הפרועה נגד ישראל ונגד יהודים ברשות הפלסטינית, היא זו שהכשירה את הקרקע לטבח.

משרד ראש הממשלה הוציא הבוקר (א') מסמך ובו דוגמאות לדברי הסתה מהתקופה האחרונה ברשות הפלסטינית, בה מועלים על נס מחבלים מתאבדים וישראל והיהודים מוצגים באור שלילי ואף גזעני. להלן חלק מההסתות:

■ ב-9 במארס קרא יועצו של אבו מאזן, צברי צידם, במהלך נאום שנשא כי יש להפנות את הנשק הפלסטיני נגד ישראל. כן דרש מהעם הפלסטיני לייחס חשיבות לבעיות משפחות השהידים וציין כי יש להעצים את יום השנה למותה של דלאל אלמע'רבי (אחת ממבצעות הפיגוע בכביש החוף, 1978) באמצעות קריאת ככר על שמה בעיר אלבירה.

■ "אלחיאת אלג'דידה" דיווח ב30 בדצמבר כי ישראל שואפת להרוס את מסגד אלאקצא כדי להקים על חורבותיו את בית המקדש השלישי.

■ הטלוויזיה הפלסטינית הרשמית שידרה ב-26 באוקטובר סרט תעודה על עבודתם של צוותי רפואה פלסטיניים בו נכללה סצינה מבויימת בה חייל ישראלי יורה בראשו של פלסטיני.

■ הטלוויזיה הפלסטינית שידרה ב-10 בספטמבר סרטון בו נאמר כי תפילת יהודים בכותל המערבי היא "חטא וטומאה".

■ הטלוויזיה הפלסטינית שידרה ב-21 ביוני תכנית ילדים בה נאמר כי "היהודים הם אויבינו" וכי "החיילים הישראלים הם חיות פרא".

■ בספר הלימוד "היסטוריה של הערבים והעולם במאה העשרים" לתלמידי כתה י"ב בשטחי הרשות הפלסטינית נלמדת מלחמת העולם השנייה. הנושא נלמד בפירוט רב יחסית, כולל קטעים על האידיאולוגיה הנאצית, אך השואה כלל איננה נזכרת בספר.