מניית משאבי טבע קופצת: ברזל בכמות כפולה במכרה סוני

הדוח נערך על ידי חברת טטרה טק הקנדית - חברת ייעוץ בינלאומית המתמחה בתחום הכרייה - ולפיו המרבץ במכרה כולל מעל ל-325 מיליון טון בצפיפות של כ-26.5% ברזל

חברת משאבי טבע שיגרה היום (א') הודעה מעניינת לבורסה. החברה מציינת כי בעל השליטה, רועי סבג, הודיעה לה כי הושלמה הכנתו של דוח טכני הכולל הערכת משאבים למרבץ הברזל המוצע לה במסגרת עיסקה עם סבג.

הדוח נערך על ידי חברת טטרה טק הקנדית - חברת ייעוץ בינלאומית המתמחה בתחום הכרייה - ולפיו המרבץ במכרה כולל מעל ל-325 מיליון טון בצפיפות של כ-26.5% ברזל, ברמת מוכחות של Inferred. זאת לעומת ההערכה ההיסטורית שהוכנה בשנות ה-60 של כ-190 מיליון טון ברזל בצפיפות של כ-22.5% ברזל.

כלומר, מדובר בשיפור של כ-101.5% לעומת ההערכה המקורית. בחברה מציינים כי הערכת המשאבים כוללת רק שני אזורים מתוך חמישה במכרה הנמצא בקנדה. קיימת אפשרות, לכן, שהמרבץ נמשך לתוך אזורים אחרים במכרה.

עוד מציינת משאבי טבע כי SUNI הוא אחד מפרוייקטי הברזל הגדולים במחוז אונטריו בקנדה והוא מרוחק כ-5 ק"מ בלבד מקו הרכבת הלאומי הקנדי ופחות מ-30 ק"מ מקווי הגז והחשמל.

נציין כי בחודש יוני 2010 רכש סבג את השליטה בחברה (41%) מידי ברק רוזן ואסף טוכמאיר (שנותרו עם 4.5% מהמניות, כל אחד), והודיע שבכוונת החברה להשקיע בתחום משאבי הטבע.

שוויה של החברה בבורסה עומד על כ-27 מיליון שקל.