סלט בשלט

yes, שמחליפה שוב ושוב אפיקים של ערוצים, מתנגדת לשינוי מיקום ערוצי הברודקאסט

עם המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות בטלוויזיה מבקש שר התקשורת משה כחלון לקבץ את ערוצי הברודקאסט באפיקים 12-16, הן בכבלים והן בלוויין, שהם "אפיקים עם נגישות גבוהה לציבור", כדבריו.

קשת ורשת, זכייניות ערוץ 2, הודיעו בשימוע כי הן מעדיפות את האפיקים החד-ספרתיים 1-5, שנגישים יותר לצופים, ועל כן יבטיחו הכנסות גבוהות יותר מפרסום. בערוץ 10 מעדיפים את הריחוק מתחילת הסקאלה, כדי שערוץ 2 לא יקבל את אפיק 2 וימשיך ליהנות מהמיתוג החזק.

גם ל-yes היה מה להגיד בנושא זה. ספקית הטלוויזיה הרב-ערוצית בלוויין הודיעה כי "אנו מצרים על כך שלא מתחשבים, בלקוחותינו הנאלצים להסתגל לאפיקים חדשים בשל גחמות רגולטוריות. אנו מקווים כי לקוחותינו יקבלו בהבנה את ההתערבות הרגולטורית בהרגלי הצפייה".

הדאגה הכנה של yes ללקוחותיה נגעה ללבי, עד שנזכרתי כי yes עצמה אילצה אותם להסתגל לאפיקים חדשים שוב ושוב ושוב.

2003: ערוץ התכלת עובר מאפיק 19 ל-36. 2004: ערוץ סטאר וורלד עובר מ-15 ל-27 כדי לפנות מקום לערוץ הפיי-פר-ויו yes וידיאו בוקס. 2005: ערוץ הולמרק עובר מאפיק 6 לאפיק 77 כדי לפנות מקום לערוץ yes אוסקר. 2005: ערוץ 3, yes וויקאנד, yes וידיאו בוקס, TCM, ריאליטי TV, yes אנימה, בלומברג, פוקס ניוז, פרייבט בלו ושני ערוצי וידיאובוקס אירוטי מחליפים אפיקים. 2006: סטאר וורלד עובר מאפיק 27 ל-270 (ואחר-כך נעלם כליל), ו-BBC וורלד עובר מ-104 ל-154, כדי לפנות מקום לשני ערוצי חדשות חדשים. 2008: יורוספורט הועבר לאפיק 112. 2009: יורוספורט, פוקס ספורט, ספורט 5 אינטראקטיב, אקסטרים, אגו, אגו טוטאל ואקסטרים מחליפים אפיקים. וזו רשימה חלקית.

בסבב החילופים הגדול של 2005 הוציאה yes הודעה לעיתונות, שבה התנצלה בפני לקוחותיה על כי שיקולים מסחריים אילצו אותה לפגוע בחוויית הצפייה שלהם. אני צוחק, כמובן:

"חברת yes, שחרתה על דגלה להיות קשובה ללקוחותיה ולהעניק חוויית צפייה איכותית, העלתה לאוויר בתקופה האחרונה ערוצים רבים. בעתיד הקרוב אנו מתכוונים להעלות עוד ערוצים נוספים ובלעדיים. על מנת לפנות מקום לערוצים חדשים אלה ולשפר את חוויית הצפייה, חלק מהערוצים ישנו את מיקומם".

ומה עם מי שחסמו ערוצים מסוימים לצפייה, או טרחו וסידרו לעצמם רצף ערוצים נבחרים באפיקים 900-914, שהוקצו למטרה זו? yes הודיעה כי לא תהיה פגיעה בערוצים המועדפים והחסומים.

עליתם עליי, אני שוב מתבדח: הם כתבו כי "במקרה שהגדרתם ערוצים כמועדפים או חסמתם ערוצים לצפייה, יש להגדירם מחדש אם שינו את מיקומם".

בניגוד למנהגם נמנעו yes מהתפארות עצמית המקובלת בהודעות לעיתונות. כן, אני מתלוצץ: ההודעה נסגרה במילים "אנו ב-yes נמשיך לעשות מעל ומעבר על מנת להעניק לכם את חוויית הצפייה הנוחה, העשירה והאיכותית ביותר בישראל".

מ-yes נמסר בתגובה: "אין כל מקום להשוואה בין הגחמות הרגולטוריות שמציג משרד התקשורת באשר למספור ערוצי הברודקאסט המונע משיקולים שאינם שיקולי צפייה, לשינוי הערוצים שביצעה yes לפני למעלה מ-6 שנים, אשר נבע מצורך אמיתי של לקוחותינו והתבסס על מחקרים של רצונות וצורכי הלקוחות, והתקבל בברכה על-ידם".