האם השוק השורי שהחל לפני שנתיים הגיע לסיומו?

התיקון בבורסות מעמיק וב-CNBC שאלו את המומחים האם מדובר בשינוי מגמה של ממש ■ המסקנה העיקרית: מדובר בתיקון טכני אותו יש לנצל ולאסוף מניות בזול

האם השוק השורי שהחל בוול סטריט ובעולם כולו לפני כשנתיים הגיע לסיומו? זו אחת השאלות המטרידות היום את המשקיעים, על רקע הירידות החדות בשווקים נוכח האסון ביפן. הבורסה ביפן צנחה היום ב-10% ובבורסות אירופה וארה"ב נרשמות ירידות חדות של עד 3.5%.

2 מומחים שהתראיינו לרשת הטלוויזיה האמריקנית CNBC - אורי לנדסמן מ-Platinum Partners ופרנק גאנון מ-The Royce Funds, מנסים להרגיע וטוענים כי הירידות בשווקים שהחלו בפברואר הן בבחינת תיקון לגל העליות הגדול שהחל באוגוסט - ולא שינוי מגמה.

בתשובה לשאלה "האם השוק השורי הגיע לסיומו?", ענה לנדסמן: "לאסון ביפן לא תהיה השפעה מהותית על הכלכלה הגלובלית. מה שקרה בכור הגרעיני מדאיג מאוד אך זה לא יפגע בהתאוששות העולמית. השוק היה בדרך לתיקון טכני ממילא ומה שקרה ביפן יאיץ את התיקון, אך לא ישנה את המגמה".

גם גאנון מסכים שהשוק השורי לא הגיע לסיומו וממליץ למשקיעים לנצל את הירידות כדי לאסוף מניות: "השוק ירד כבר ב-5% מהשיא בפברואר; אז יש עכשיו עוד רעש אבל זה יוצר הזדמנויות השקעה. אנו מחפשים הזדמנויות במניות הקטנות וכל ירידה מספקת לנו הזדמנות כזו. עכשיו הסביבה יותר נורמלית, זה לא כמו מה שהיה בסוף 2008 או תחילת 2009. השווקים לא יתפרקו עכשיו בגלל כותרות שליליות בעיתונים".

גאנון המליץ בשידור על מניות טכנולוגיה, שבבים, אנרגיה ובעיקר, כאמור, מניות קטנות.