אושר לקריאה ראשונה: יוגבל פרסום משקאות אלכוהוליים

במהלך הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית ייבחן נושא איפיון היין לצורכי דת ותיבדק אפשרות להחרגתו מהחוק

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') לקריאה ראשונה את הצעת החוק להגבלת הפרסום והשיווק של משקאות אלכוהוליים, שהגישו חברי הכנסת דני דנון, אורי אורבך, אבי דיכטר, אברהם מיכאלי, אריה אלדד, יוחנן פלסנר, חמד עמאר, יריב לוין ואורי מקלב.

הדיון היום, שבראשו עמד יוזם ההצעה ח"כ דני דנון, התקיים לאחר שהוועדה כבר קיימה דיון עקרוני בהצעה לפני כחודש וחצי.

"מטרת הצעת החוק", כך נכתב בדברי ההסבר, "היא להילחם במגיפת צריכת האלכוהול בקרב ילדים ובני-נוער בישראל, על-ידי החלת ההגבלות על פרסום הקיימות על-פי חוק על מוצרי טבק לעישון גם על פרסום של משקאות אלכוהוליים".

כבר בפתח הדיון הזכיר ח"כ יצחק וקנין את תקציר הדיון הקודם, במהלכו התגלעו לא מעט מחלוקות סביב דרישה של חברי הכנסת החרדים להחריג את היין מטעמי דת. בתום הישיבה הציע ח"כ דנון לאשר את החוק לקריאה שנייה ושלישית ללא החרגת היין, אך לשקול לעשות זאת בהמשך בדגש על השימוש בו לצרכי דת.

לפי ההצעה שאושרה, פרסום מוצרי האלכוהול יכלול את הפרטים הבאים בלבד: המשקה האלכוהולי, סימנו ושמו המסחרי, שם היצרן וסימנו המסחרי וצורת המוצר ומקום מכירתו. כמו כן אושר כי בפרסומות ועל מיכלי המשקאות האלכוהוליים תופיע אזהרה, כי "צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות".

הוועדה אישרה עוד כי בתוכניות טלוויזיה ורדיו המיועדות או מופנות לקטינים לא ישודרו פרסומות למשקאות משכרים. כמו כן, ייאסר שידור של פרסומות המציגות שתייה בלתי מבוקרת של משקאות משכרים או מרמזות באופן מטעה כי שתיית אלכוהול תורמת להצלחה או לאיכות החיים.