צפו: מיהם "ברוני הנפט" מאחורי הבאר הפעילה בישראל?

תכירו את האחים מוצקין - האחים שמאחורי שדה הנפט חלץ ■ בראיון ל"גלובס" הם מבטיחים: "יש פוטנציאל ל-10 מיליון חביות; נקדח כאן עוד באר ונוציא 2,000 חביות ביום"

בזמן שליד ראש העין עדיין נאבקים על הפוטנציאל להוציא מבטן האדמה את הנפט אותו מקווים המשקיעים למצוא בשדה "מגד 5" - האחים מוצקין (האחד מארה"ב והשני מאוסטרליה), כבר מרימים לחיים כוסות עם נפט ואפילו טועמים אותו אחרי שהוא יוצא מבטן האדמה בקידוח "לפידות חלץ" שבבעלותם.

בראיון מיוחד ל"גלובס-TV" הם טוענים כי על פי דו"ח של חברה בינלאומית שבדקה את אתר הקידוח ניתן להוציא מהמאגר שם לא פחות מ-10 מיליון חביות. בכוונתם, הם טוענים, גם לקדוח באר נוספת ולהגיע לקצב הפקה מרשים של 2,000 חביות ביום "ואף יותר".

השניים, אגב, כבר מחזיקים באמתחתם ניסיון קידוח ב-3 בארות בטורקיה וכן מעורבות ברכישת רישיונות שרה ומירה - עם אחזקות אותן מכרו לעופר נמרודי לטובת הכשרה אנרגיה.

גם על ששינסקי, אגב, יש להם מה להגיד: "יהיה זה טוב מבחינתה של ישראל אם היא תיקח צעד אחד אחורה ותעודד משקיעים וחיפושים אחר מקורות נפט", אומרים השניים ומוסיפים: "ישראל צריכה לעודד קידוחי נפט והיא צריכה לתת הקלות מס למשקיעים ולא לנסות להעניש את התעשייה על הגילויים".

"אנחנו חושבים שלמשקיעים בנו יש הזדמנות פז", הם מתרברבים: "מה שמבדיל אותנו מחברות אחרות הוא שיש לנו תזרים מזומנים מהנפט שאנחנו כבר מפיקים. אולי לא את התזרים שיהיה לתמר, אבל עדיין, יש מעט מאד חברות נפט בישראל שהצליחו ליצור תזרים מזומנים. גם אפשר לסמוך על תזרים המזומנים שלנו וגם האפסייד מהפקה של עוד נפט הוא אדיר".

ומה עם הפוטנציאל במקומות נוספים בישראל? "אני מאמין שיש עוד הרבה שדות שתרם התגלו. וכמו שהיה עם תמר, ההתקדמות הטכנולוגית תאפשר הגעה למאגרי נפט נוספים. בעיקר בחלץ היכן שהתפיסה היא שאין הרבה נפט או שקשה להגיע אליו".