צה"ל מתנתק מהוט ו-yes ורוכש 10,000 ממירי DTT

צה"ל יוצא במכרז לחיבור כל יחידותיו לשירות עידן+ ■ הערכות: חיסכון של עשרות מיליוני שקלים ■ ההיגיון הכלכלי: כל ממיר יעלה כ-200 שקל בעלות חד-פעמית במקום כ-1,900 שקל בשנה

צה"ל יוצא במכרז לחיבור כל יחידותיו לשירות עידן+: הטלוויזיה הדיגיטלית. ל"גלובס" נודע כי בימים אלה אגף התקשוב יוצא למכרז לבחירת ספק לממירי טלוויזיה דיגיטלית שיחליפו את החיבור לכבלים וללוויין ביחידות צה"ל השונות.

על-פי ההערכה, מדובר בחיסכון של עשרות מיליוני שקלים, לאור העובדה שככל הנראה מדובר על כ-10 אלף ממירים שירכשו בסופו של דבר.

בימים אלה פנה אגף התקשוב ליחידות צה"ל השונות, אשר מבקשות להעביר את השידורים המיועדים לחייליהן לשידור דיגיטלי אשר אינו תלוי בהוט או ב-yes. נושא שידורי הטלוויזיה מנוהל מתקציב כל יחידה, והיא זו שבוחרת איזה סוג של שידורים היא מבקשת בבסיסה.

ל"גלובס" נודע כי בשלב ראשוני כבר הבהירו מאות יחידות על כוונתן לעבור לשידור של עידן+, והמכרז הראשוני מדבר על אספקת 1,000 ממירים כשלב ראשון. המטרה היא להחליף את כל הממירים בסופו של דבר.

בסוף החודש הנוכחי, אמור להתקיים כיבוי של השידור האנלוגי בישראל. על כן מבקשות ממירים גם יחידות אשר אין להן חיבור לכבלים או ללוויין ובקרוב לא יוכלו לצפות בטלוויזיה כלל ללא ממיר מתאים.

החיסכון הכלכלי מתאפשר לאור העובדה כי כל אחד מהממירים צפוי לעלות לצה"ל במסגרת החוזה הנרחב מול החברה שתזכה כ-200 שקל בלבד בעלות חד-פעמית - במקום כ-1,900 שקל בשנה, אותה משלמת כיום כל חטיבה בצה"ל עבור טלוויזיה רב-ערוצית.

מדובר צה"ל נמסר כי "אגף התקשוב מוביל את מכרז ה-DTT בצה"ל, הנמצא בימים אלה בשלבי סגירה סופיים".