חילופים בבינלאומי: מנכ"ל מסד - ראש החטיבה הבנקאית

מנכ"ל בנק פאג"י, דב גולדפריינד, יסיים את תפקידו ויוחלף על ידי ינון שויקה, סמנכ"ל בפאג"י

‎‎חילופי גברי בקבוצת הבינלאומי , שבבעלות צדיק בינו. מנכ"ל בנק מסד, קובי מלכין, ימונה לראש החטיבה הבנקאית במקומה של אירית שלומי. מנכ"ל בנק פאג"י, דב גולדפריינד, יסיים את תפקידו ויוחלף על ידי ינון שויקה, סמנכ"ל בפאג"י. עדיין לא נקבע מי יהיה מחליפו של מלכין בבנק מסד. מנכ"לית הבנק הבינלאומי היא סמדר ברבר צדיק.

מלכין (46) בוגר תואר שני במינהל עסקים, מכהן כשלוש שנים כמנכ"ל בנק מסד, המתמחה באוכלוסיית המורים. מלכין מונה לתפקיד לאחר שרכש הבינלאומי את מסד מבנק הפועלים. לפני כן כיהן 16 שנים בתפקידים שונים בקבוצת בנק הפועלים, ומילא שורה של תפקידים - במטה ובסניפים. שלומי (54), שצמחה במערך הסינוף של הבינלאומי, מכהנת מאוגוסט 2006, וכעת תסיים את תפקידה ותפרוש מהבנק.

שויקה (42) בוגר כלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, מכהן בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"ל וחבר הנהלת פאג"י בתפקיד מנהל מערך הסניפים. פאג"י, שבבעלות מלאה של הבינלאומי, מתמחה בשירות למגזר החרדי-דתי. לפני כן כיהן שויקה שלוש שנים כמנהל סניף ירושלים של פאג"י. עד 2005 היה בקבוצת לאומי. גולדפריינד, שהיה קודם ראש אגף חשבות בבינלאומי, מכהן בתפקיד מנכ"ל פאג"י כבר חמש שנים.

לאחר השינויים נותר ישראל טראו, מנכ"ל אוצר החייל, כמנכ"ל החברה-הבת הוותיק ביותר בבינלאומי. טראו היה ראש החטיבה הבנקאית, והוחלף בזמנו על ידי שלומי. הבינלאומי, שנחשב עד לתחילת העשור הקודם בנק עסקי, החל - בעקבות רכישת השליטה על ידי בינו - להתמקד בבנקאות קמעונאית. האסטרטגיה נועדה לחזק את יציבות הבנק, כלקח ממשבר 2002, ובמסגרתה נרכשו יובנק, בנק אוצר החייל ובנק מסד. ‏‎‎‏