הבינלאומי בדרך לרכוש 20% מחב' החיתום של לידר

המחיר בעסקה עומד סביב ההון העצמי של חברת החיתום שמוערך ב-20-25 מיליון שקל ■ הבנק הבינלאומי הוא הבנק האחרון שאין לו פעילות חיתום

המו"מ בין לידר שוקי הון לבנק הבינלאומי צפוי להבשיל בקרוב. ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים צפוי הבנק שבשליטת צדיק בינו לרכוש כ-20% מחברת החיתום של לידר שוקי הון, ויתכן שיהיה שיתוף פעולה גם בתחום הברוקראז'. מנכ"לית הבנק הבינלאומי היא סמדר ברבר-צדיק.

המחיר בעסקה עומד סביב ההון העצמי של חברת החיתום שמוערך ב-20-25 מיליון שקל ולכן מחיר העסקה יעמוד על כ-5 מיליון שקל.

כתוצאה מאימוץ מסקנות ועדת בכר, הבנק לא יוכל לרכוש חלק מלידר שוקי הון בשל ההחזקה שלו בבית ההשקעות ילין לפידות, אולם הוא יכול לרכוש חלק מחברת החיתום. במקרה כזה הוא מוגבל עד 20%, לאור תקנות החיתום הקובעות כי חברת חיתום בנקאית לא תוכל להוביל הנפקות של חברות שהחוב הפיננסי שלהן לאותו בנק מהווה 15% מסך חובן הבנקאי. חברת חיתום בנקאית נחשבת לכזו אם היא מוחזקת ביותר מ-20% על ידי הבנק.

לידר שוקי הון מוחזקת על ידי לידר השקעות שבשליטת קרן ATE של דן דוד והיא עוסקת בחיתום, בברוקראז' ומחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות.

את החברה מנהל עמית ורדי, לאחר שהמנהל שייסד אותה והיה אחד מבעלי השליטה בה, דני ברק, הלך לעולמו בתחילת יוני אשתקד.

לידר שוקי הון היא אחת מחברות החיתום המובילות בשוק החיתום. לפי בחינה של כמות הנפקות שהוביל, הוא ממוקם נכון לסוף 2010, במקום החמישי עם הובלה של 14 הנפקות והשתתפות ב-73 עסקאות.

הבנק הבינלאומי הוא הבנק האחרון שאין לו פעילות חיתום. מזרחי טפחות רכש לפני פחות משנה 19.9% מרוסאריו קפיטל של ראובן אבלגון, תמורת 2 מיליון שקל. לשאר הבנקים הגדולים כבר יש פעילות חיתום - ללאומי יש את לאומי פרטנרס ועוד קודם לכן היה שותף עם פסגות בפסגות לאומי ושות'. בנק הפועלים פעיל בענף החיתום באמצעות החזקה בפועלים אי.בי.אי של רונן צלניר, ולדיסקונט יש חברת חיתום פנימית.