פישר: "אישור חוק ששינסקי הוא ניצחון גדול לדמוקרטיה"

במקביל לדיון בוועדת הכספים אמר נגיד בנק ישראל לסטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד: "תמכתי בחוק הזה באופן קיצוני - זו כלכלה טובה וחלוקה נכונה בין המדינה לבין היזמים"

עוד בטרם אושר חוק ששינסקי בוועדת הכספים של הכנסת ובמקביל לדיונים המרתוניים - מביע הערב נגיד בנק ישראל סטנלי פישר שביעות רצון לאור הרוב הברור המתגבש להצעת החוק על רקע ההסכמה עם ישראל ביתנו שתאפשר לחברי הכנסת של הסיעה לתמוך גם הם בחוק במסגרת ההצבעה בוועדה.

"אישור חוק ששינסקי הוא ניצחון גדול לדמוקרטיה", אמר הערב פישר בעת מפגש ערב חגיגי עם משלחת מיוחדת של סטודנטים מביה"ס למינהל עסקים של אוניברסיטת "סטנפורד" בארה"ב שהגיעו ארצה השבוע. עוד אמר פישר, כי "תמך באופן קיצוני בחוק", שכן לשיטתו מדובר ב"איזון נכון בחלוקה שבין המדינה לבין היזמים; היה מדובר במאבק פוליטי קשה - אך העובדה שזה עבר היא ניצחון אמיתי לישראל ולדמוקרטיה".

לצד ההתייחסות לנושא ועדת ששינסקי, פרש פישר בפני הסטודנטים את משנתו בכל הנוגע לחשיבות הפיקוח על המערכת הבנקאית בישראל והמרצת התחרותיות. בתגובה לשאלות מצד הסטודנטים, שהגיעו ארצה ללמוד על הכלכלה הישראלית ואפשרויות ההשקעות בה במסגרת משלחת רשמית של ביה"ס שדורג רק השבוע במקום הראשון בארה"ב בדירוג השנתי של התכניות למנהל עסקים, טען פישר כי בימים אלה פעילה ועדה מיוחדת שהקים ראש הממשלה בעקבות דו"ח בנק ישראל לשנת 2009 העוסקת בנושאים אלה - ובוחנת מספר הצעות ובראשן הטלת הגבלות על בעלי השליטה בבנקים שימנעו מהן להחזיק גם בחברות תעשייה וכן הטלת מס על דיבידנדים אותם מחלקות החברות.

פישר התייחס למקום המרכזי של בתי ספר לניהול בכלכלה העולמית, ושיתף את הסטודנטים בחוויות של בנו, דייויד פישר, בוגר ביה"ס למנהל עסקים של סטנפורד בעצמו שנחשב היום לאחד הבכירים בחברת "פייסבוק" העולמית.

לצד המשלחת של סטנפורד, מבקרים בארץ בימים אלה גם סטודנטים בשתי משלחות נוספות של בתי"ס מובילים למנהל עסקים בארה"ב - הארוורד ו-MIT. זאת לאור העניין הגובר בקרב בתי הספר למנהל עסקים והסטונדטים בהם בישראל כ"עמק הסיליקון של המזרח התיכון" ועל רקע הצלחת הספר "Start-Up Nation" שזכה לתהודה רבה בקרב הקהילה העסקית הצעירה בארה"ב.