שטייניץ: "אין שום סיכוי שחוק ששינסקי לא יעבור במליאה"

שר האוצר בראיון לגל"צ לאחר אישור החוק בוועדת הכספים: "הוכח שלחצים ולוביסטים בכנסת לא מונעים קבלת החלטות לטובת עם ישראל" ■ "נתניהו הוא אדם ישר והגון"

"אתמול היה יום היסטורי - תיקנו עיוות נורא. מדינת ישראל ואזרחי מדינת ישראל לא נהנו מאוצרות הטבע, מאוצרות הגז והנפט - זה היה עיוות כלכלי, חברתי ואפילו מוסרי", כך אמר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ בראיון מיוחד לגלי צה"ל לרגל אישור 'חוק ששינסקי' בוועדת הכספים אמש ולקראת הבאתו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת כבר בשבוע הבא.

"לפני 9 שנים היה כבר ניסיון לשנות את מיסוי התגליות, אבל ניסיון כזה הוכשל ע"י מסכת לחצים ולוביסטים בכנסת", אמר שטייניץ. "היום, צריך להגיד לשבחה של ועדת הכספים - שהכנסת תיקנה תיקון שהוא נכון כלכלית, חברתית ומעל הכל דמוקרטית. הצעת החוק עברה בלי שום הסתייגות, כלשונה. זו הוכחה שאפשר כשרוצים לקיים דיון ענייני ולקבל החלטות לטובת עם ישראל".

בתגובה לשאלה אודות הלחצים הרבים שהופעלו על ועדת ששינסקי במהלך עבודתה וכן הלחצים הרבים שהופעלו על חברי ועדת הכספים - אמר שטייניץ: "היה פה מאבק לגיטימי ואכן חלקו חצה קווים אדומים - אבל עובדה היא שהתוצאה הנכונה והראוייה ביותר גם כלכלית וגם מוסרית הושגה".

לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה שהממשלה הזו מוכיחה שקבוצות לחץ, בעלי אינטרסים כלכליים - הם נשמעים, לעיתים גם מתחשבים בעמדתם, אבל מקבלים החלטות ענייניות ולא על פיהם".

בהתייחס לתמיכה שזכה החוק מהאופוזיציה טען שטייניץ כי מגיעות ברכות ל"כל החברים שתמכו" ובהם גם לחברת הכנסת שלי יחימוביץ'. "היא בהחלט חברה", אמר שטייניץ לגבי מי שנחשבת לאחת מהלוחמות הנחושות נגדו בכנסת.

שטייניץ התייחס גם לסוגיות בוערות אחרות על סדר היום, ובראשן התחקיר החמור כנגד ראש הממשלה נתניהו שפורסם אתמול בערוץ 10: "אני לא מכיר את התחקיר, אבל מכיר את בנימין נתניהו - אין לי ספק שהוא אדם שומר חוק ושטוהר המידות חשוב לו. הממשלה הזו הוכיחה שהיא לא נכנעת ללחצים של בעלי ההון וזו לדעתי התגובה הטובה ביותר לטענות".

שטייניץ התייחס לנושא הריכוזיות במשק ואמר: "איני מעוניין להתייחס ישירות לאדם זה או אחר - אבל אין ספק שיש ריכוזיות מוגזמת במשק הישראלי. עלינו לצמצם אותה בלי לפגוע בכלכלה בזהירות, באחריות כי בסופו של דבר אנחנו רוצים כלכלה בריאה שמבוססת על יזמות פרטית. הריכוזיות בעייתית גם כלכלית וגם דמוקרטית".