נתניהו תובע 2 מיליון שקל בגין תחקיר של דרוקר: "דם רה"מ אינו הפקר"

בתביעה, שהוגשה נגד ערוץ 10 ו"מעריב", נטען כי התחקיר על התורמים לפריימריז של נתניהו ב-2005 פורסם "בזדון ובחוסר תום-לב" ■ דרוקר: "מקווה שנתניהו לא מנסה לבלבל את הציבור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (ג') לבית משפט השלום בירושלים שתי תביעות לשון הרע, על סך מיליון שקל כל אחת, נגד ערוץ 10 והעיתון "מעריב". התביעה נגד ערוץ 10 הוגשה באמצעות עו"ד דוד שמרון ומיכאל ראבילו, בעקבות התחקיר שביצע העיתונאי רביב דרוקר בנושא התורמים לפריימריז של נתניהו בשנת 2005, אשר פורסם שלשום (א').

בתביעה נטען כי "ההתייחסות לראש הממשלה בכתבה השקרית היתה מזלזלת ופוגעת מאוד, תוך יצירת תדמית שלילית והצגתו כעבריין, באופן שהיה בו להשפילו בעיני הבריות ולעשותו מטרה לבוז או ללעג, ולבזותו בשל מעשים כביכול שיוחסו לו ללא שום בסיס".

ערוץ 10 ודרוקר, נטען בתביעה, פירסמו את הכתבה "בזדון ובחוסר תום-לב, כחלק ממסע הכפשה הננקט על-ידיהם כנגד נתניהו. גם דמו של ראש הממשלה איננו הפקר, ואין מקום לאפשר מסע הכפשה של ראש הממשלה כשאין שמץ של אמת בעובדות".

תביעת לשון הרע נגד "מעריב" הוגשה בעקבות ידיעה שלפיה, כך נטען על-ידי נתניהו, "הקורא מתרשם באופן שגוי כי שווי ארוחת ערב שערכו נתניהו ורעייתו הינו 60 אלף שקל, וכי ארוחות ערב דומות הן חלק מ'נסיעותיהם הראוותניות' כביכול".

לדברי באי-כוחו של נתניהו, ראש הממשלה ורעייתו "מעולם לא ערכו ארוחות ערב ששוויין מתקרב לשווי המצוין בכותרת הכתבה, והרושם המתקבל מקריאת הכותרת וכותרת המשנה הוא שגוי וחוטא למציאות".

דרוקר מסר בתגובה כי "אם אכן התביעה הוגשה על סיפור התורמים לפריימריז ב-2005 ולא על התחקיר בנושא נסיעותיו של נתניהו - זה מוזר, ואני מקווה שנתניהו לא מנסה לבלבל את הציבור כאילו הגיש תביעה בנושא האמיתי שעל סדר היום".