אזורים תרשום הפסד של 65 מיליון שקל מירידת ערך קרקע ביוסטון

אזורים השקיעה עד כה בפרויקט 39 מיליון דולר, וכעת החליטה סופית שלא להתחיל בייזומו ■ החברה צפויה לתקן את דוחות 2009-2008

עוד לא יבשה הדיו על העסקה בה ירכוש הרשי פרידמן את השליטה בחברת הנדל"ן אזורים מידי שעיה בוימלגרין, ובעל הבית החדש כבר מתחיל לספוג בשורות רעות. אזורים דיווחה היום כי תרשום הפסד של 65 מיליון שקל בגין ירידת ערך קרקע ביוסטון, טקסס.

אזורים רכשה ב-2006 את הקרקע, בשטח של 22 דונם, עליה תכננה להקים פרויקט מגורים יוקרתי הכולל 240 יחידות דיור. עלות הפרויקט, הנמצא בשכונת יוקרה של יוסטון, אמורה הייתה להגיע ל-240 מיליון דולר.

מתקנים דוחות

עד כה השקיעה אזורים בפרויקט 39 מיליון דולר, וכעת החליטה סופית שלא להתחיל בייזום הפרויקט. בחינת שווי המימוש של הפרויקט נעשתה במסגרת הכנת הדוחות הכספיים לסיכום 2010, שיפורסמו עד לסוף השבוע. חברת השמאות CBRE העריכה את הקרקע ב-19.4 מיליון דולר בלבד.

בנוסף, תתקן אזורים את הדוחות לסיכום השנים 2009 ו-2008, ותרשום עקב כך הפסדים של 3 מיליון ו-10 מיליון שקל, בהתאמה. מסתבר, שבאותן שנים נזקפו בטעות הוצאות שיווק ותקורות שלא בהתאם להוראות התקינה.

בחודש שעבר חתם איש העסקים היהודי-קנדי הרשי פרידמן על הסכם לרכישת מניות השליטה בחברת הנדל"ן (64% מההון) תמורת 300 מיליון שקל - מחיר המשקף שווי של 470 מיליון שקל לאזורים. התמורה תועבר לידי בנק מזרחי-טפחות, שהוא הנושה הגדול ביותר של שעיה בוימלגרין.

100 מ' ש' הועברו לבוימלגרין

פרידמן כבר העביר לחברת בוימלגרין קפיטל 100 מיליון שקל על חשבון תמורת הרכישה, ויתרת התמורה, בסך 200 מיליון שקל, תשולם עם השלמת העסקה עד אמצע חודש אפריל. לצורך השלמת העסקה נדרשים שלושה אישורים: של הבנקים המלווים, של בית המשפט ושל הממונה על ההגבלים העסקיים, שכבר העניקה את אישורה.

לאחר השלמת העסקה צפוי תמיר פוליקר, לשעבר מנכ"ל סונול, להתמנות לתפקיד מנכ"ל אזורים, ובעל השליטה פרידמן ימונה ליו"ר.