חשד לעבירות בנייה במבנה מסחרי נוסף בקיבוץ געש

משרד הפנים ממשיך לפעול נגד המבנים הפועלים ללא היתר על קרקע חקלאית בקיבוץ ■ יעביר לפרקליטות תיק על עבירות בנייה במבנה בית הקפה-מסעדה "גרינפילד", להגשת כתב אישום

משרד הפנים ממשיך לפעול נגד המבנים שפועלים ללא היתר על קרקע חקלאית בקיבוץ געש: אחרי שבימים האחרונים ניתנו קנסות על עבירות של שימוש חורג ללא היתר בהפעלת חנות צומת ספרים ומרכז הבנייה הישראלי בגעש, כעת נודע ל"גלובס" כי משרד הפנים עומד להעביר לפרקליטות תיק על עבירות בנייה במבנה בית הקפה-מסעדה "גרינפילד" במתחם מועדון הגולף שבקיבוץ, להגשת כתב אישום.

ה"גרינפילד" פועל בשעות היום כקפה-מסעדה, ובערב הוא פועל כמתחם אירועים. יצוין כי את מתחם מועדון הגולף שבתחומו פועל בית הקפה-מסעדה, הורה בית משפט השלום בנתניה לסגור במאי האחרון, בגין שימוש מסחרי בקרקע חקלאית ללא קבלת היתר.

מבדיקת "גלובס" במשרד הפנים עולה כי "בית הקפה-מסעדה 'גרינפילד' פועל ללא היתר בנייה/שימוש על קרקע חקלאית". במשרד הפנים מסרו עוד כי "בגין עבירות הבנייה הוכן על-ידי היחידה לפיקוח על עבירות הבנייה במשרד הפנים, תיק אשר יועבר בימים הקרובים לפרקליטות להגשת כתב אישום".

בעלי "גרינפילד" מסרו: "אין תגובה".

לפני פחות משבועיים הטיל בית משפט השלום בנתניה קנס של 75 אלף שקל על קיבוץ געש ו-75 אלף שקל על חברת סקום, מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, בגין עבירה של שימוש חורג בקרקע חקלאית לצורכי מסחר בהפעלת חנות "צומת ספרים בגעש".

בשבוע שעבר קנס בית משפט השלום בנתניה את מרכז הבנייה הישראלי בגעש ושניים ממנהליו בסכום כולל של 150 אלף שקל, בגין שימוש חורג ללא היתר ובניגוד לשימוש המותר על הקרקע.

כזכור, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז החליטה לפני כ-3 שנים לא לאשר שימוש מסחרי ברוב המבנים שקיבוץ געש הקים על קרקע חקלאית והשכיר לבעלי עסקים רבים.

בינואר 2010 שעברה פשטו פקחי משרד הפנים על משרדי המזכירות של קיבוץ געש והחרימו מסמכים הקשורים במבני המסחר הלא חוקיים שבקיבוץ.