סולבר סוגרת שנה חזקה: זינוק של 61% ברווח הנקי

סך הכנסות סולבר ב-2010 מסתכם ב-174.4 מיליון דולר, צמיחה של 8.8% בהשוואה להכנסות של 160.2 מיליון דולר ב-2009

יצרנית חלבוני הסויה סולבר שבשליטת, קרן פייט ומבטח שמיר, מדווחת על תוצאות שיא לשנת 2010 ולרבעון הרביעי של השנה.

סך הכנסות סולבר ב-2010 מסתכם ב-174.4 מיליון דולר, צמיחה של 8.8% בהשוואה להכנסות של 160.2 מיליון דולר ב-2009. הכנסות הרבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב- 48.7 מיליון דולר, המהווים גידול של-17% בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווח הגולמי של סולבר ב-2010 הסתכם ב-24.8 מיליון דולר, כ-14.2% מסך הכנסות החברה, עלייה של 24% בהשוואה לרווח גולמי של 20 מיליון דולר ב-2009, אז הוא היווה כ-12.5% מסך הכנסות החברה. ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם הרווח הגולמי ב-7.5 מיליון דולר, המהווה כ-15.5% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2009, אז הוא היווה כ-13.3% מסך ההכנסות.

הרווח התפעולי של סולבר ב-2010 הסתכם ב-11 מיליון דולר, כ- 6.3% מסך הכנסות החברה, עלייה של 36% בהשוואה לרווח תפעולי של 8.1 מיליון דולר ב-2009 אז הוא היווה 5.1% מסך ההכנסות. הרווח התפעולי של סולבר ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם ב-4.3 מיליון דולר, כ-8.9% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2009, אז הוא היווה 6.1% מסך ההכנסות.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של סולבר ב-2010 הסתכם ב-5.5 מיליון דולר, זינוק של 61% בהשוואה לרווח נקי של 3.4 מיליון דולר ב-2009. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם ב- 1.3 מיליון דולר, ירידה קלה בהשוואה לרווח נקי של כ- 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההון העצמי של סולבר נכון לסוף שנת 2010 הסתכם בכ- 65 מיליון דולר, כ- 48.3% מסך המאזן.

מנכ"ל סולבר , שאול שלח, ציין כי "צמיחה של עשרות אחוזים בתחומים ובשווקים האסטרטגיים וברווחיות, מקדמת אותנו בדרך להפיכת סולבר לשחקן חשוב בשוק העולמי של חלבוני סויה לתחומי החטיפים והמשקאות מבוססי הסויה ומחזקת את מעמדה התחרותי והעסקי של החברה. כחלק מאסטרטגיית החברה והמיקוד העסקי בשוק האמריקאי, השלמנו בספטמבר 2010 את רכישת מפעל Green Planet Farms בארה"ב לייצור חלבון מבודד באיכות גבוהה. המפעל יוכל לייצר גם חלבוני סויה טבעיים ואורגניים כספק יחיד בארה"ב. אנחנו צופים כי המפעל יגיע לפעילות מלאה כבר במהלך הרבעון השני של 2011. פעילות זו תאיץ את תהליכי החדירה של החברה לשוק האמריקאי ותתרום להמשך שיפור בהכנסות וברווחיות החברה".