הטלוויזיה החינוכית חזרה בה: לא תשדר מבזקי חדשות

(עדכון) - המנכ"לית יפה ויגודסקי: "לא שיערנו שהעלות כל-כך גבוהה; חשוב יותר להשקיע את התקציבים האלה בהפקות" ■ חדשות ערוץ 2: "הטלוויזיה החינוכית אינה מוסמכת לשדר חדשות"

הטלוויזיה החינוכית החליטה לא לשדר מבזקי חדשות - כך מסרה הבוקר (ה') מנכ"לית התחנה יפה ויגודסקי.

לדברי ויגודסקי, "לא שיערנו שהעלות כל-כך גבוהה, וחשוב יותר להשקיע את התקציבים האלה בהפקות. יש לנו די תוכניות אקטואליה. בכל זאת נעשה חדשות לילדים, כי זה המנדט שלנו, והעלויות נמוכות יותר".

לדברי ויגודסקי, להחלטה זו אין כל קשר למכתבה של חברת חדשות ערוץ 2 אליה, בו נטען כי מכרז מבזקי החדשות שלה אינו חוקי.

מוקדם יותר פורסם ב"גלובס" כי חברת החדשות של ערוץ 2 משכה את הצעתה מהמכרז שהוציאה הטלוויזיה החינוכית בבקשה למצוא גוף שיפיק בעבורה מבזקי חדשות בערוץ 23.

לידי "גלובס" הגיע מכתב מהיועץ המשפטי של חדשות ערוץ 2, עו"ד ישגב נקדימון, בו נכתב כי "מבדיקה שערכנו עולה, בין היתר, כי הטלוויזיה החינוכית אינה מוסמכת לשדר חדשות, ולפיכך ההזמנה להציע הצעות להפקת מבזקי חדשות בשידור חי היא בחריגה מסמכות ואינה חוקית. בנסיבות אלה אנו מושכים את הצעתנו ועומדים על כל זכויותינו".

במכרז שהוציאה הטלוויזיה החינוכית היא ביקשה להפיק מבזקי "אקטואליה" בשעות אחר-הצהריים בערוץ 23. כעת המכרז התבטל, ובין שורה של מכרזים שהטלוויזיה החינוכית עומדת להוציא יהיה גם מכרז לחדשות ילדים.

אביגדור דנן, היועץ המשפטי של הטלוויזיה החינוכית, כתב בתגובה לפנייה דומה מעו"ד איל רוזובסקי, המייצג את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, כי החינוכית לא תבטל את המכרז כולו, שעוסק גם בתוכניות מז'אנרים אחרים שאינם חדשות, ובכללם חדשות ילדים.

"בהתאם לקול קורא שפורסם על-ידינו, עומדת לנו האפשרות לשקול לשדר בעתיד תוכניות מז'אנרים שונים, לרבות תוכניות חדשותיות. נכון להיום אין לנו תוכניות קונקרטיות לעשות כן, וכך אף צוין מפורשות בקול קורא", כתב.