סערת גולדסטון: "השופט צריך להתנצל בפני ילדי הדרום"

השופט ריצ'רד גולדסטון הביע חרטה על הדוח שהשמיץ את ישראל - והמערכת הפוליטית גועשת ■ השר אלי ישי קרא לגולדסטון לכתוב דוח חדש שיסביר כיצד שותקו חייהם של תושבי הדרום

סערה במערכת הפוליטית בעקבות הריאיון שהעניק השופט ריצ'רד גולדסטון לעיתון "וושינגטון פוסט", בו אמר כי אם היה יודע את מה שהוא יודע היום - הדוח היה נראה אחרת.

שר הפנים אלי ישי קורא לשופט ריצ'רד גולדסטון לכתוב את הדוח שלו מחדש ולתאר בו כיצד שיתק הטרור הפלסטיני את חייהם של תושבי דרום המדינה. "שופט שמצא תעוזה לפרסם דוח שקרי צריך לגלות את אותה תעוזה ולהתנצל בפני כל ילדי הדרום", אמר ישי.

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שכיהנה בתפקיד שרת החוץ בעת מבצע עופרת יצוקה, אמרה כי "הדו"ח הזה נולד בחטא וכך הוא צריך להקבר. אני גאה מאוד על המבצע ועל כל הפעולות שעשיתי במהלך המבצע, שהיה נחוץ מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לזרוק את דוח גולדסטון לפח האשפה של ההיסטוריה. בנאום שנשא במלון דן, אמר: "האבסורד הגדול הוא שמי שיזם את הדוח היא ועדת זכויות שלוב הנה חברה קבועה בה. יש לזרוק את הדוח לפח האשפה של ההיסטוריה. אין צבא מוסרי יותר מצבא ההגנה לישראל".

קודם לכן קרא נתניהו לאו"ם לבטל את דוח גולדסטון לאלתר. "כל מה שאמרנו הוכח כאמת: ישראל לא פגעה באזרחים בזדון, מוסדות וגופי הבדיקה שלה ראויים, בעוד שחמאס ירה במכוון באזרחים חפים מפשע ולא בדק דבר. העובדה שגולדסטון חזר בו צריכה להוביל לגניזת הדוח אחת ולתמיד", דברי נתניהו.