יוניון: ערוץ 10 התקפל; ערוץ 10: יוניון שלחה מכתב מטעה

בחודש האחרון הקטינה חברת המדיה יוניון את הנתח המסחרי לפרסום שהיא מקצה בערוץ 10, בעקבות סכסוך מסחרי ■ ביוניון טוענים כעת כי ערוץ 10 ביטל את "הדרישות המקוממות"

נמשכת מלחמת כיפוף הידיים בין חברת המדיה יוניון לבין ערוץ 10: כחודש לאחר פרוץ הסכסוך המסחרי בין הצדדים, במסגרתו הקטינה יוניון באופן דרמטי את הנתח המסחרי שהיא מקצה לערוץ, ולאחר שבתגובה פנה הערוץ ישירות ללקוחות החברה בניסיון לסגור הסכמים ישירים מולם, פנה היום (א') אורן יוניוב, מנכ"ל ובעלי יוניון, במכתב ללקוחותיו, בו הוא מאיץ בהם לקבל את ההצעות שמציע להם הערוץ, שהן לטענתו זהות או זולות מהמחירים שדרש מהם בשנת 2010.

"לאחר חודש של מאבק, בו לקחו חלק כל לקוחותינו שהיו באוויר, ערוץ 10 מתקפל", נכתב במכתב. "בימים האחרונים פונה הערוץ ללקוחותינו ומציע להם לעלות לאוויר במחירים זהים אף זולים משנת 2010, תוך ביטול כל דרישותיו המקוממות לעליית מחיר, לייקור מיקומים ולייקור סרטים ארוכים. בהתקיים תנאים אלה ואם יישמר הפער במחיר בין ערוץ 10 לערוץ 2 ביחס ישר לנחיתות נקודת הרייטינג שלו - לפחות 9% פחות מערוץ 2, נשמח להמליץ לעלות בערוץ, בכפוף לתרומתו ליחסי ההמרה ולכיסויים".

עוד נכתב כי "יוניון תוודא עבורכם כי הצעות אלה שמעביר הערוץ אכן תיושמנה במלואן, והמחירים שניתנו בחודש היקר ביותר בשנה יהוו מחיר מקסימום ויופחתו עוד בהמשך השנה, בהתאם לירידת הביקושים בשוק".

בסיום המכתב כותב יוניוב כי "להזכירכם, ערוץ 10 החליט השנה לייקר מחירים באופן ניכר. לחלק מלקוחותינו בא הערוץ בדרישה לייקור מחירים בעשרות אחוזים ביחס למחירי שנת 2010. כל הניסיונות שלנו (ושל חלק מלקוחותינו ישירות) לשכנע את הערוץ לחזור בו מדרישותיו נכשלו. רק לאחר שיוניון החלה במאבק מול הערוץ והפחיתה את הפעילות בו ב-75%, חזר בו ערוץ 10, במפתיע, מכל דרישותיו, וכדי 'להביך' ו'לעקוף' לכאורה את יוניון החל להציע ישירות ללקוחות מחירים זהים ואף זולים יותר משנת 2010.

"זו מטרתה של חברת מדיה חזקה. לשם כך הוקמה יוניון. אנו מזמינים את הערוץ להמשיך ו'לעקוף' אותנו מולכם, ובלבד שיוריד ללקוחות יוניון כולם את המחיר וימשיך כך לאורך כל השנה. בכך, לדעתנו, הפרכנו את כל ההשמצות של הערוץ בדבר כוונות נסתרות לכאורה שיש ליוניון במאבק זה".

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחרונה על רקע ההכנות למאבק בערוץ 10 סגר יוניוב הסכמי מסגרת דו-שנתיים מול קשת ורשת, שאמורות לקלוט את עודפי הביקוש שעלולים להצטבר ללא פרסום בערוץ 10.

על רקע זה הוא כותב היום ללקוחותיו: "לקוחות יוניון אחרים, שמשום מה לא יקבלו מערוץ 10 תנאים אלה, יקבלו מאיתנו הצעה לפעילות בלעדית בערוץ 2 במחירים אטרקטיביים ביותר ובאיכות חשיפה טובה יותר".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אין לנו עניין להתנגח עם יוניון מדיה מעל דפי העיתון. לקוחותינו לא מאמצים את המלצותיה של יוניון מדיה, כפי שבאו לידי ביטוי במכתב המטעה והמגמתי ששלחה לחלק מלקוחות הערוץ בשבוע שעבר. לקוחותינו הגדולים שמקבלים שירותי תיווך מיוניון מדיה, וביניהם שטראוס, פרטנר, 012, מגה, ביטוח ישיר, הוט, אלקטרה ואחרים, רוכשים את המדיה באופן ישיר מערוץ 10. אנחנו מאחלים ליוניון מדיה הצלחה ומקווים לשיתוף-פעולה פורה בעתיד".