"השקעה במניות הקידוחים - ריצה למרחקים ארוכים"

אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, ערן יונגר, ל"גלובס TV": "ממליצים לנצל את הירידות החזקות בשותפויות; לא אתפלא אם יהיו עיכובים נוספים ודחיות בעבודות פיתוח המאגר"

ביום ו' האחרון, הודיעה חברת נובל אנרג'י על הפסקת פעולות הקידוח באתר "לוויתן" - זאת לאור קשיים טכניים שהתגלו ומחסור בציוד קידוח תואם. בעקבות ההודעה, צנחו היום (א') המניות של השותפויות המעורבות בקידוח "לוויתן". את המגמה השלילית הובילה מניית רציו שרשמה את הצניחה החדה ביותר - כ-9%. לצידה בלטו גם מניות אבנר ודלק קידוחים .

עם זאת, לפחות על פי חוות דעת של אנליסטים שפורסמו היום, עדיין מוקדם להספיד את הסקטור כולו: "הירידות אינן מוצדקות", אמר ל"גלובס" ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של בית ההשקעות "מגדל שוקי הון". "אנו ממליצים לנצל את הירידות החזקות בשותפויות כדי להיכנס לסקטור, מתוך מבט לעתיד: המאגר לא אמור להיות מפותח לפני 2015-2016". על פי יונגר, "העיכוב מעיד על רמת המורכבות הגבוהה של הקידוח". לדבריו, לא יתפלא גם באם יירשמו עיכובים נוספים ותהיינה דחיות בעבודות פיתוח המאגר.

עמדה דומה הציגו מוקדם יותר היום גם בבית ההשקעות "ברקליס קפיטל": האנליסט דייויד קפלן ממשיך להחזיק בתחזית השורית השנתית לסקטור הגז והנפט, אך טוען כי הסיכון לטווח הקצר ברציו וכן בישראמקו, לה אין שום קשר ל"לוויתן", עלה. על פי ברקליס, הסיבות בגינן הם נשארים שוריים על הסקטור נעוצות בין היתר בשל העובדה כי קידוח "לוויתן 2" ממשיך, וכן מכיוון שקידוח "לוויתן 1" יותנע מחדש עם פוטנציאל לגילוי מיליארדי חביות נפט בעומקים.