המשטרה: בוחניק וקליין עקצו 30 קורבנות במאות מיליוני שקלים

(עדכון) - ‎הדיון בהארכת מעצרם של גיבורי פרשת "מדבקת הפלא" החל בהיעדרם, לאחר שחשו ברע ואושפזו ■ מעצרם של השניים, החשודים בעוקץ, הונאה, מירמה וזיוף, הוארך ב-6 ימים

אריק קליין ועמוס בוחניק, הזכורים מפרשת "מדבקת הפלא" לחיזוי התקפי לב, שנעצרו אתמול (א') בחשד לביצוע מעשי עוקץ ומירמה, חשו הבוקר (ב') ברע, ובמקום שיובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל-אביב, הובאו על-ידי המשטרה לבדיקה בבית-החולים וולפסון בחולון.

עקב אשפוזם של השניים החל דיון הארכת המעצר בהיעדרם, והוא חודש בשעות אחר-הצהריים. מעצרם של השניים הוארך ב-6 ימים.

מחלקו הראשון של הדיון בהארכת המעצר עלה כי החשדות נגד בוחניק וקליין הם למעשי מירמה רבים של עשרות קורבנות, שנעשו בארץ ובחו"ל, בהיקף של מאות מיליוני שקלים.

עשרות קורבנות

‏בדיון אמר התובע המשטרתי כי בוחניק וקליין חשודים בזיוף מסמכים שיטתי לצורך הצגת החברה סייף טיים שבבעלותם (קליין הוא שותף סמוי) כבעלת מיליוני דולרים ושכנוע משקיעים להשקיע כסף בחברה.

עם המשקיעים שהונו בוחניק וקליין נמנים, ככל הנראה, מייקל איזיקל וברט המלי. על-פי החשד, קליין ובוחניק משכו את איזיקל ואת המלי להשקיע במיזם טלפונים סלולריים חד-פעמיים, באמצעות מצג-שווא לפיו ביצעו עסקאות עם חברות ענק כמו וולמארט וטסקו.

‏עוד מתברר מדיון הארכת המעצר שהחל הבוקר כי בוחניק וקליין משכו, על-פי החשד, המחאות שחזרו ללא כיסוי במיליוני שקלים וזייפו מסמכי בנקים בארץ ובחו"ל, כדי להראות כאילו יש לחברה שבבעלותם יתרות זכות גבוהות.

לדברי המשטרה, מראיות שנאספו בחקירה עד כה עולה כי לפחות כ-30 קורבנות נפגעו ממעשי המירמה של קליין ובוחניק, ו-7 מביניהם כבר הגישו תלונות במשטרה נגד השניים.

‎‎לא עוצרים במדבקה

‏אתמול, בתום חקירה שנמשכה מספר חודשים, נעצרו קליין ובוחניק על-ידי מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב בחשד לביצוע מעשי עוקץ, הונאה, מירמה וזיוף.

בוחניק הוא הבעלים של חברת סייף סקיי, המחזיקה בזכויות "מדבקת הפלא" שהתיימרה לחזות התקפי לב. קליין הוא "ממציא" המדבקה ומי שהיה אחראי לכאורה על עסקת הענק של מכירתה לחברת ‏MSI‏ הבריטית-טייוואנית לפי שווי של מילארד דולר. הפרשה התפוצצה בעקבות בדיקת "גלובס" ביולי 2009.

‏MSI‏ הכחישה אז כי אנשיה נפגשו עם נציגי חברת סייף סקיי, ועד היום לא נמצאו עדויות לכך ש"מדבקת הפלא" פועלת. למרות זאת, קליין ובוחניק המשיכו לטעון כי יש מדבקה ויש עסקה, וכי כולם עוד "יאכלו את הכובע".

בחודשים האחרונים התפרסמו בכלי התקשורת תחקירים, בהם נטען כי גם לאחר שנודעה ברבים הפרשה, המשיכו קליין ובוחניק לבצע לכאורה מעשי עוקץ ומירמה שונים. מעצרם של השניים עשוי להוכיח כי בפרסומים הללו יש ממש.

העבירות שבביצוען חשודים קליין ובוחניק הן זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. ‏‎‎‏