עידן עופר: "אם המצב המדיני לא ישתפר, החברות יפגעו"

עופר, מבעלי השליטה בחברה לישראל, התייחס היום לסכסוך ישראלי-פלסטיני ■ "אם אנשי עסקים ישראלים רוצים לעשות עסקים עם העולם הערבי, חייב להיות שלום עם הפלסטינים"

עידן עופר, מבעלי השליטה בחברה לישראל, התייחס היום (ד') במסיבת עיתונאים לחשש שלו מפני הסכסוך ישראלי-פלסטיני ועל החשש להפוך לקוריאה הצפונית. "אם אנשי עסקים ישראלים רוצים לעשות עסקים עם העולם הערבי, חייב להיות שלום עם הפלסטינים", אמר עופר במסיבת עיתונאים שקיימה תנועת "ישראל יוזמת" בבית סוקולוב בתל אביב. "נתקלתי באנשי עסקים ערביים שלא מוכנים לעשות אינתנו עסקים עד שלא ייפתר הסכסוך עם הפלסטינים. הכיבוש הזה חייב להיפסק".

"כאיש עסקים בינלאומי, הובהר לי מספר פעמים שאם המצב פה לא ישתפר החברות שלנו, שמעסיקות אלפי אנשים, יפגעו", הוסיף עופר. "לפני כמה שנים נסעתי לצפון קוריאה, מדינה שנמצאת תחת סנקציות. לאנשים אין שם מה לאכול, ואני לא רוצה לנגיע למצב כזה. אם לא נעשה צעד של שלום עם העולם הפלסטיני זה מה שיקרה".

עופר הוסיף כי על ישראל לנקוט בגישה שכבר הצליחה בסינגפור. "נשיא סינגפור נתן הוראה להשקיע מעבר לגבול כדי שאנשים לא ירעבו וזה עבד. היחסים של סינגפור עם השכנות מצויינים והדדיים. התיאוריה הזו חיבת להתקיים גם פה בישראל".

עוד הוסיף עופר כי "אני לא מייצג דעות אישיות אלא את העמדה של כולם מהצד הכלכלי. אם לא יקרה משהו זה יפגע בנו באופן כלכלי. הייתי מאוד שמח אם המצב הכלכלי של הפלסטינים יהיה טוב יותר, וזה יקרה רק אם יהיה שלום. אנחנו חייבים להעיר את תשומת ליבה של הממשלה שחייבים לזוז מהר כי אחרת יקחו את זה מאיתנו. מישהו יזיז את זה בשבילנו ואז נהיה בעמדה נחותה".

בין חברי התנועה "ישראל יוזמת" החדשה נמנים יובל רבין, מירב מיכאלי, עקיבא אלדר, משה שחל, יעקב פרי, שאול אריאלי, עליזה שנהר, קובי הוברמן.