קופת הגמל שובל במו"מ להעביר הניהול לפסגות

בכוונת אשר גולדשלגר, העומד בראש שובל וקסם, למזג את חברות הניהול קסם ושובל תחת חברת ניהול אחת עד סוף השנה ■ בשובל מנוהלים 140 מ' ש' ובקסם כ-470 מ' ש'

קופת הגמל הסקטוריאלית שובל, של הביוכימיאים והמיקרוביולוגים, במו"מ מתקדם להעביר את כספיה לניהול בבית ההשקעות פסגות, בניהול רונן טוב. במסגרת זו שובל תעביר לניהול פסגות 140 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

כיום השקעותיה של שובל מנוהלות במנורה-מבטחים, כאשר ההסכם ביניהן מסתיים בסוף החודש. למעשה, שובל הודיעה על כוונתה לעזוב את מנורה כבר בפברואר אשתקד - לפני יותר משנה, כאשר מאז הייתה במגעים גם עם הראל. בכל אופן, בכוונת פסגות ושובל להגיע להסכם סופי בימים הקרובים, כאשר מרבית הפרטים כבר סוכמו.

בכך מצורפת שובל, הפתוחה לחברי הסתדרות המיקרוביולוגים והביוכימאים בארץ, לכספי קופת קסם שכבר מנוהלת בפסגות, כתיק מוסדי עם נכסים בהיקף של כ-470 מיליון שקל. קופת הגמל הסקטוריאלית קסם שייכת לאיגוד הביולוגים והביוכימאים בהסתדרות.

ככל הידוע, בכוונת אשר גולדשלגר, העומד בראש שובל וקסם, למזג את חברות הניהול קסם ושובל תחת חברת ניהול אחת עד סוף השנה. לדברי גולדשלגר, המכהן כמנכ"ל קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של עובדי המעבדות, "החלטת הדירקטוריון היא להקים חברה מנהלת אחת לשתי הקופות כאשר ההחלטה להעביר את ניהול ההשקעות של קופת הגמל לפסגות כבר נפלה". עם זאת על מנת לבצע את החיבור בין שובל לקסם יש צורך בין היתר בסיוע האוצר משום שרשות החברות הממשלתיות מחזיקה ב-50% מקסם. לצורך כך יהיה צורך לרכוש את חלקה של רשות החברות, גם אם באמצעות צד שלישי.