אסון נוסף? עוצמת רעידת האדמה ביפן הופחתה ל-7.1

(עדכונים שוטפים) - חודש אחרי האסון הגדול בעוצמה של 9.0 דרגות: רעידה עוצמתית הורגשה בקרבת העיר סנדאי ■ הרשויות הוציאו התרעה מיידית מפני צונאמי

האימה חוזרת למזרח: רעידת אדמה בעוצמה שעודכנה ל-7.1 לאחר שהדיווח הראשוני היה של 7.4 בסולם ריכטר, נרשמה אחר הצהרים ביפן. מוקד הרעש, על פי מקורות במדינה, הוא כ-60 מייל מזרחית לעיר סנדאי - סמוך למוקד הרעש בו אירעה רעידת האדמה הגדולה לפני פחות מחודש שהתניעה את שורת אסונות הטבע ביפן. אזור הרעש של רעידה זו מצוי במרחק של 345 ק"מ צפון-מזרחית לבירה טוקיו.

מאז רעידת האדמה הגדולה ביפן, הורגשו רעשי רקע רבים - אך זו הפעם הראשונה, על פי הרשויות בטוקיו, בה נרשמת רעידת אדמה של ממש.

כאמור, הן ביפן והן בארה"ב טוענים ססמולוגים כי עוצמת הרעש מוערכת ב-7.1 דרגות בסולם ריכטר לעומת 9.0 בסולם ריכטר ברעידת האדמה הראשונה. השלטונות ביפן הוציאו התרעת צונאמי בעקבות הרעידה.

ערוצי הטלוויזיה ביפן משדרים מסרים מרגיעים ומבקשים להבהיר כי הכורים האטומיים אינם נמצאים בטווח פגיעה מיידי כתוצאה מהרעש. עם זאת, לאחר רעידת האדמה נרשמו רעידות משנה.

הבשורה על רעידת האדמה ביפן משפיעה גם על השווקים: מדדי הוול סטריט איבדו קרוב לאחוז בתוך דקות ועברו לטריטוריה השלילית. המדדים באירופה, שעלו מהבוקר, מחקו גם הם את עליות השערים לאור החדשות ועברו לירידות.

בין היתר מרכזות לאור ההודעה עניין רב מניות טויוטה , הונדה , ניסאן וג'נרל אלקטריק . השפעה רבה מורגשת גם בגזרת החוזים על הנפט.