מרק רונסון ל"גלובס": "ההופעות בישראל זכורות לי כחוויה מדהימה"

רונסון, שיופיע הערב בת"א כחלק מתחרות "XL nightlife awards" של טמפו, אומר בראיון ל"גלובס": "עבור רוב הנגנים זה היה ביקור ראשון כאן, והקהל קיבל אותנו בהתלהבות שעלתה על כל הציפיות שלנו"

מרק רונסון הגיע לישראל להוביל את אירוע הפתיחה הרשמי של תחרות "XL nightlife awards" בהפקת חברת טמפו ובניגוד להופעתו הקודמת בארץ, שבה ביצע חומרים מאלבומי הסולו שלו, יסתפק הפעם בעמדת הדי.ג'יי ויתקלט סט מיוחד לאירוע. יקדם להופעתו סט פתיחה מבית היוצר של "לרוז סאונד סיסטם", הפרויקט של המוזיקאי חיים לרוז. האירוע יתקיים הערב (יום ג') במועדון ה-TLV בנמל תל-אביב, כאשר מחירי כרטיסים נעים בין 90 ל-100 שקל.

במהלך תחרות XL nightlife awards ייבחרו הדמויות הבולטות ביותר כיום בסצנת המועדונים המקומית. ההחלטה לקיים לראשונה את האירוע התקבלה בעקבות הפריחה המחודשת בשנה האחרונה בתחום חיי הלילה בכלל וסצנת המועדונים המקומית בפרט, הנחשבת למפותחת במיוחד מאז ימי הזוהר של סוף שנות ה-90'. הפרטים נמסרו במסיבת עיתונאים שהתקיימה בנמל תל-אביב, ובמקביל להשקת עמוד הפייסבוק הרשמי של התחרות.

השקעה של 2 מיליון דולר

יואש בן אליעזר, המשנה למנכ"ל טמפו יצרנית משקה האנרגיה XL, מסר כי בפרויקט הושקע סכום של יותר מ-2 מיליון דולר. מטרת התחרות היא המשך הקידום והמיתוג של משקה האנרגיה XL מבית טמפו כמצרך המוביל בשנה וחצי האחרונות בקרב בלייני מועדונים בשנים האחרונות (55% משוק משקאות האנרגיה בישראל). מטרת החברה, במידה שהאירוע יזכה להיענות המקווה בקרב קהל היעד (מדד שיקבע בעיקר על פי כמות המצביעים בעמוד הפייסבוק של התחרות), להפוך את XL nightlife awards לאירוע שנתי קבוע.

"מניסיוני ביותר מעשר שנות עבודה בטמפו, סצנת חיי הלילה עברה מהפך בשנים האחרונות. השוק הפך מעודכן ומקצועי מאי פעם, והחלטנו להוביל מיזם הוקרה לאנשים המובילים את המהלכים האלה והופכים את הסצנה לחזקה מאי פעם.

"בשנים האחרונות הצרכנים הם השולטים בשוק, ואנחנו חייבים ליצור איתם דו-שיח מסוג חדש בפלטפורמות כמו רשתות חברתיות כדי לענות על הצרכים שלהם בכל רגע נתון. לא קבענו מספר יעד אבסולוטי שעל פיו תיקבע הצלחת המיזם. באופן טבעי, נשמח לכמה שיותר הענות אבל ההחלטה העקרונית שלנו במיזמים מסוג זה היא לא להסתפק באירוע חד פעמי, כלומר ליצור בסיס לתחרות שנתית שתהיה שם דבר בקרב קהילת הבליינים והמועדונים בישראל בשנים הקרובות".

כאמור, האטרקציה העיקרית של אירוע הפתיחה הלילה ב-TLV תהיה הופעתו כתקליטן של מארק רונסון, בן 35 כיום, שנולד בצפון לונדון למשפחה יהודית קונסרבטיבית ובגיל שמונה עבר עם משפחתו לניו יורק. את הקריירה המוזיקלית החל כדי.ג'יי במועדוני היפ הופ במקביל ללימודיו בתיכון, ועד מהרה הוחתם בחברת התקליטים אלקטרה והחל להלחין ולהפיק מוזיקת רקע לפרסומות. ב-2003 הוציא רונסון אלבום סולו ראשון בשם "Here comes the fuzz", שבו הופקדו אמנים אורחים על קטעי השירה, אך לא זכה להצלחה משמעותית. הוא הפך לשם דבר בתעשיית המוזיקה העולמית בזכות עבודותיו כמעבד ומפיק לאמנים כמו מייסי גריי, כריסטינה אגילרה, לילי אלן, רובי וויליאמס, דוראן דוראן וכמובן איימי וויינהאוס.

ההצלחה העצומה של האלבום "Back to black" של וויינהאוס נזקפת בעיקר לשיתוף הפעולה שלה עם רונסון, ואף זיכתה אותו בפרס הגראמי. בשנת 2007 הוציא אלבום סולו שני, "Versions", שבו חידש שירים מוכרים בהשתתפות אמנים אורחים. הפעם הפכה התוצאה לרב-מכר ענק, שזיכה אותו בתואר "מוזיקאי השנה" בטקס הבריטס (פרסי המוזיקה בבריטניה) לשנת 2008. את האלבום קידם רונסון בסיבוב עולמי, במהלכו הופיע לראשונה בישראל לפני שנתיים בהצלחה עצומה. בקיץ האחרון הוציא את אלבומו השלישי, "Record collection", בו שר בעצמו לראשונה. במקביל הוא ממשיך לעבוד ללא הפוגה כמפיק וכתקליטן.

"אני מתאכסן באותו מלון עם ג'סטין ביבר", עדכן רונסון במסיבת העיתונאים הבוקר, "אישה אחת כבר שאלה אותי בלובי אם אני ג'סטין ביבר. עניתי לה: 'לא, אני מבוגר מספיק להיות האבא שלו'. אבל ההופעות הקודמות בישראל זכורות לי כחוויה מדהימה. עבור רוב הנגנים זה היה ביקור ראשון בישראל, והקהל קיבל אותנו בהתלהבות שעלתה על כל הצפיות שלנו".

- אילו אלבומים אתה צפוי להפיק בעתיד הקרוב?

"אחרי הביקור הנוכחי בישראל אני מתחיל לעבוד על האלבומים החדשים של 'גוסיפ' ודניאל מריווטר, ולקראת סוף השנה אפיק את האלבום החדש של רופוס וויינרייט".

- שמעת מאיימי וויינהאוס לאחרונה?

"לא. האמת היא שבשנים האחרונות כל התייחסות שלי לאיימי הובילה לכותרות שהוצאו מפרופורציה, אז למדתי לשמור על הפה. אני מעדיף לא להתייחס לנושא".