נתניהו תובע 3.5 מ' ש' מדרוקר בגין תחקיר ביביטורס: "לא היה מימון כפול"

"באצטלה של תחקיר כביכול הכפיש דרוקר תוך שאינו בוחל באמצעים, מתעלם מעובדות ומספר סיפורי בדים" ■ נתניהו: לא פעלתי לטובת משפחת עופר; להיפך - ביטלתי הטבות מס לכיל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגישו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת לשון הרע על סך 3.5 מיליון שקל נגד העיתונאי רביב דרוקר וחברת חדשות ערוץ 10, בעקבות שני חלקיו של התחקיר ששודר בשבועות האחרונים בתוכנית "המקור", ושעסק בנסיעותיו של נתניהו לחו"ל, במה שזכה לכינוי פרשת "ביביטורס".

"מדובר בכתבות מכפישות שפירסם ערוץ 10 בהבלטה", כתבו בפתח כתב התביעה באי-כוחה של משפחת נתניהו, עורכי הדין דוד שמרון ומיכאל ראבילו, "באצטלה של תחקיר כביכול הכפיש דרוקר את התובעים תוך שאינו בוחל באמצעים, מתעלם מעובדות ומספר סיפורי בדים, במטרה להשפיל את התובעים, להכפישם ולשים אותם ללעג ולקלס".

כתב התביעה כולל רשימה מפורטת של טענות שנטענו במהלך התחקיר, ולצידם "האמת" כפי שהיא נטענת על-ידי נתניהו.

כך, למשל, בתגובה לטענה כי היה מימון כפול בטיסת נתניהו לארה"ב בעבוד בית-החולים באשדוד, טוען נתניהו: "לא היה שום מימון כפול, ארגון הריטג' והמרכז הרפואי באשדוד הם אותו גוף שפועל בשני שמות כחוק. זהו הארגון היחיד ששילם עבור הטיסה לניו-יורק, ועשה זאת פעם אחת בלבד".

לטענה כי הן הכנסת והן ארגון הבונדס מימנו את טיסתו של נתניהו ללונדון ב-2006, משיב נתניהו כי גם במקרה זה לא היה כל מימון כפול. "כפי שנהג לעשות עם ראשי ממשלה לשעבר ושרים בכירים, הבונדס השתתף במימון הנסיעה של הגברת נתניהו ללונדון, ואילו נדרש לכך היה מוכן לשלם את שני הכרטיסים".

עוד טוען נתניהו כי בניגוד לנטען בתחקיר, אייל עופר או כל אדם אחר ממשפחת עופר לא מימן טיסות או שהייה במלון של נתניהו ורעייתו, וכי נתניהו לא פעל לסייע לאינטרסים של משפחת עופר - להיפך: הוא החליט שלא לחדש את הטבות המס של כי"ל, החלטה שתקטין את רווחי החברה בחצי מיליארד שקל לשנה החל מ-2016.

בנוסף, נתניהו טוען כי כלל לא פעל בהארכת מינויו של נשיא הבונדס, השר לשעבר יהושע מצא. נתניהו ואשתו לנו בטירה פרטית בבלגיה, נטען בתביעה, לא על חשבונו של בעל הטירה, נסיך בלגי, אלא על חשבון ארגון בוגרי הרווארד בבלגיה, ובכל מקרה לאותו נסיך בלגי אין כל עסקים בישראל.

בנוסף, בני-הזוג נתניהו טוענים כי בניגוד לנטען בתחקיר, הם השתמשו פעמים רבות בנקודות טיסה כדי לממן את טיסותיה של שרה והילדים, שילמו 16 אלף שקל לכרטיס טיסה, 4,000 דולר לבונדס למימון שהייה ו-1,500 ליש"ט למימון הוצאות שהייה באחת הנסיעות ללונדון.

באשר לכביסה המלוכלכת, נטען כי שרה נתניהו מעולם לא לקחה עמה כביסה מלוכלכת מהארץ לצורך ניקוי בחו"ל, וכל הבגדים שנשלחו לכביסה ולניקוי יבש היו בשימוש בנסיעה.

"הנתבעים התעלמו מהעובדה שרמת האירוח הניתנת לנתניהו ולרעייתו היא המקובלת עבור ראשי ממשלות בעבר ובהווה", נכתב בתביעה, "נהוג לארח ראשי ממשלה לשעבר בבתי-מלון באופן שיוכלו לקבל אנשי ממשל, קונגרס ועיתונאים ולאפשר אבטחה מתאימה". (ת"א 20025-04-11).